برای بهبود شبکه آبرسانی خانگی به مردم بوموسی کمک های کم بهره ارائه می شود


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916534

دوستی در جلسه فوق العاده شورای اداری بر تهیه بسته مشوق های سرمایه گذاری در جزیره بوموسی و پیگیری اقدامات پس از پرداخت حق انتشار در فلات قاره ای شهر بوموسی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه اضطراری شورای اداری استان هرمزگان با دستور کار بررسی پروژه های پیشران، نیمه تمام و مطالبات مردم شهرستان بوموسی به اهمیت جزایر سه گانه اشاره کرد. و اظهار داشت: جزیره بوموسی باید به صورت ویژه در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار گیرد و مدیران هیچ تلاشی نداشته باشند از توسعه این جزیره دست نکشند.

وی با بررسی روند ساخت شهرک صنعتی جزیره بوموسی گفت: نیاز به تعریف بسته مشوقی برای جزیره بوموسی و تهیه برنامه های برنامه هفتم توسعه است تا براساس بررسی های دقیق و کارشناسی به شورای دولت ارائه شود. سرمایه گذاران نیز باید تشویق شوند تا از این جزیره دیدن کنند.

استاندار هرمزگان بر اصلاح شبکه آبرسانی مردم جزیره بوموسی تاکید کرد و تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که برای تسریع در اصلاح شبکه آبرسانی خانگی تسهیلات کم بهره به مردم ارائه شود.

دوستی با اشاره به لزوم تعارض قانون تامین مسکن سازمانی و معافیت جزایری ها از فرم ج، گفت: نامه ای به دبیرخانه دولت ارسال می کنیم و درخواست می کنیم که موضوع جیم در جزیره بوموسی منتفی شود. .

نماینده عالی دولت در استان همچنین 5 میلیارد تومان برای شروع بازسازی و بهسازی شبکه فشار متوسط ​​اطراف جزیره بوموسی اختصاص داد و اظهار داشت: با توجه به قول مساعدت وزیر نیرو برای برق رسانی به جزایر باید برای تحقق آن تلاش کنند.

رئیس شورای اداری استان هرمزگان با اشاره به احداث سردخانه با ظرفیت 2250 تن در جزایر بوموسی و تنب تاکید کرد: لازمه فعال سازی تشریفات صید در شهرستان بوموسی انجام بررسی های صید است. استان بر روی ماهیان قابل صید و مناسب برای صنایع تبدیلی با تکمیل این زنجیره می توان به توسعه در جزیره دست یافت.

مهندس دوستی تصریح کرد: برای شروع طرح های پرورش ماهی در قفس و خطوط فیله ماهی در جزیره بوموسی حاضر به تخصیص تسهیلات کم بهره و کمک های فنی و اعتباری استان هستیم.

وی با اشاره به عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط شرکت فلات قاره شهر بوموسی، تاکید کرد: حق استان هرمزگان از این عوارض باید پرداخت شود و لازم است موضوع از طریق معاون اول رئیس جمهور و سازمان های امور مالیاتی پیگیری شود. برای تحقق این امر باید برنامه بودجه استان نیز محقق شود.

استاندار هرمزگان در این جلسه دستوراتی در خصوص تعمیر و تجهیز سالن ورزشی بانوان، اشتغال معلولان و اعزام امکانات آموزشی به جزیره بوموسی صادر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید