برای تهیه راش آماده شوید

زمان: 17:17
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778952

آیت الله سیدیکی با بیان اینکه مسئله بکیه مانند غیبت حضرت یوسف (ع) برای پدرش حضرت یعقوب (ع) است که هرگز ناامید نشد ، گفت: برای ساختن باکیه آماده شوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله کاظم سیدیکی، امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت برگزیدگان جشنواره و معماری قبور امام، گفت: خداوند فرشتگان خود را که معصوم و بهترین عبادت هستند امر کرده است که در مقابل انسان عبادت کنند. عالی است که باید قدر آن را بدانیم ؛ زیرا خداوند او را برای این مقام بسیار عالی می داند که به فرشتگان خود می گوید او را بپرستید.

وی به داستان هایی از قرآن اشاره کرد و افزود: حضرت یعقوب(ع) در فراق یوسف 40 سال گریه کرد; تا آنجا که قرآن می گوید ، هر دو چشم او کور شده بود. یعقوب بعد از 40 سال که اثری از زندگی حضرت یوسف (علیه السلام) نبود، گفت برو دنبال یوسف. دین ما امید را زنده نگه می دارد. هیچ کس نمی داند آل سعود فردا کجاست و سرنوشت او چگونه است.

آیت الله سیدیکی با بیان اینکه یوسف (ع) وقتی متوجه شد چقدر اشک ریخت و در جدایی پدرش را کور کرد ، پیراهن خود را داد تا به پدرش تحویل داده شود ، گفت: یوسف (ع) گفت این پیراهن پدرم را کور می کند. او برای بینایی پدرش دعا نمی کرد ، فقط برای پیراهن خود دعا می کرد. از سوی دیگر ، یعقوب (ع) قبل از رسیدن به تی شرت گفت بوی یوسف (ع) در حال آمدن است. این دو عشق را نشان می دهند.

وی با اشاره به اینکه وقتی پارچه را روی حرم می گذاریم به همه چیز توجه می شود، تصریح کرد: زیارت حرم ائمه (ع) به قدری دلنشین است که روح انسان را جلا می دهد. به همین دلیل است که امیدواریم به زودی برای چهار امام مدفون در بقیع زیارتگاه بسازیم.

آیت الله سیدیکی با بیان اینکه فردی که گفت “ما نمی توانیم” اسلام را نمی شناسد ، توضیح داد: امام خمینی (ره) فرمودند شاه باید برود و این عملیاتی شد. آخوند که به هیچکس وابسته نبود با تمام قوا که البته خالی بود شاه را شکست داد و طاغوت ها را بردارد. بنابراین برای رسیدن به هدف باید امیدوار بود و تلاش کرد

امام جمعه موقت تهران روز جمعه با بیان اینکه باید عاشق شد تا زیبایی ، قدرت و تأثیر عشق را به مردم نشان دهد ، گفت: رهبری ما را مشخص کنید. پیامبر آنها که روح بنی اسرائیل را می شناخت ، به آنها گفت که شما را به عنوان رهبر تعیین نکنید ، اما اطاعت نکنید؟ گفتند: نه ، ما از دستور اطاعت می کنیم. او طالوت را معرفی کرد و داستان او در سوره بقره آمده است و من از همه می خواهم آن را مطالعه کرده و در آن زمان بیاموزند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مسئله بقیع مانند غیبت حضرت یوسف (ع) برای یعقوب (ع) است ، توضیح داد: آماده شوید. باید امیدوار بود و حرکت کرد تا انشاءالله بزودی در باکیا عتبات عالیات بسازید. همان قداستی که ما برای مقدسات قائل هستیم ، قداست شیعه نیست ، قداست قلب است. وقتی به حرم ها می رویم این ارادت قلبی تغییر می کند. روحی که در حرم ها وجود دارد قلب و روح ما را جلا می دهد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که افکار و تجربیات خود را در قبور چهار امام بزرگوار گذرانده اند باید موظف باشند ، گفت: تا زمانی که جذب معشوق نشود ، معشوق حرکت نمی کند. برای درک زیبایی، قدرت و اثربخشی عشق باید عاشق شد. مطمئن باشید که اقدامات شما بی پاسخ نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید