برای 8 ماه سال 1401، 4 سال آنتی بیوتیک تهیه کرده ایم


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915103

وزیر بهداشت با بیان اینکه حجم تولید و تحویل آنتی بیوتیک در 8 ماهه امسال نسبت به 4 سال گذشته در کشور یکسان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمبود داروهای آنتی بیوتیکی در چند ماه گذشته وزارت بهداشت را بر آن داشته تا واردات این گونه داروها را آغاز کند و اولین محموله را از هند وارد کند.

اولین محموله 50 تنی و شامل 3.5 میلیون نوع سوسپانسیون آنتی بیوتیکی کودکان، آموکسی سیلین، کوآموکسی کلاو، سفیکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین است که از طریق هند وارد کشور شده است.

این میزان واردات برای رفع کمبود دارو کافی نبود و به همین دلیل وزارت بهداشت تصمیم گرفت دومین محموله را از هند وارد کند.

بر این اساس محموله ای به وزن 65 تن که شامل 463 هزار نوع سوسپانسیون آنتی بیوتیکی کودکان، آموکسی سیلین، کوآموکسی کلاو، سفیکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین است، طی روزهای اخیر از هند مجددا وارد ایران شد.

البته همانطور که حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفته است، این پایان واردات آنتی بیوتیک نیست و محموله دیگری در راه است.

این در حالی است که هنوز کمبودها وجود دارد و داروخانه ها می گویند وضعیت نسبت به چند ماه قبل بهتر شده است، اما همچنان با کمبود برخی داروها مواجه هستند.

به گفته یکی از کادر فنی داروخانه ها، کمبود بیشتر در حوزه آنتی بیوتیک های کودکان است.

این در حالی است که بهرام عین اللهی وزیر بهداشت که روز گذشته به یک داروخانه مراجعه کرده بود، مدعی شد در 8 ماهه اول سال 1401 به اندازه سال های 97، 98، 99 و 1400 آنتی بیوتیک مصرف کرده است. ما در حال تولید و واردات بوده ایم که نشان می دهد مصرف زیاد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید