برتری کشورها در گرو توجه به بخش کشاورزی است


ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916196

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین:

علی قاسم زاده گفت: امروز قدرت برتر کشورها در مبارزه با تحریم ها و بسیاری از مشکلاتی که از کشورهای غربی برمی خیزد به توجه بخش کشاورزی بستگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; علی قاسم زاده عصر امروز در همایش ملی شرکت های دانش بنیان کشاورزی که با حضور جمعی از فعالان این حوزه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز بحران امنیت غذایی یکی از اصلی ترین بحران های پیش روی بشریت است. . ما در عصری زندگی می کنیم که بحران های محیطی و اقلیمی مردم را در زمینه تامین نیازهای تغذیه ای با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: برخی آمارها نشان می دهد که تنها 5 درصد از جمعیت جهان به آب و غذای سالم دسترسی دارند و این شرایط برای بشر امروزی که مدعی پیشرفت و رسیدن به قله های تمدن است بسیار سخت است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: کشور از تنوع اقلیمی و فرصت های کشاورزی بالایی برخوردار است و این شرایط این فرصت را به ما می دهد تا با کمک شرکت های دانش بنیان و تزریق تحقیقات علمی و علمی مشکلات را در حوزه حل کنیم. دانش مبتنی بر دانش حل مسائل مربوط به محیط زیست، آب و هوا و امنیت غذایی.

قاسم زاده تصریح کرد: امروز قدرت برتر کشورها در مبارزه با تحریم ها و بسیاری از مشکلات ناشی از کشورهای غربی در گرو توجه بخش کشاورزی است. ساختار اساسی کشور نشان می دهد که ایرانیان همیشه در این زمینه موفق بوده اند و زندگی آنها به بخش کشاورزی گره خورده است و بیش از گذشته به اهمیت کشاورزی پی برده ایم.

وی بیان کرد: برگزاری چنین همایش هایی به ایجاد گفت و گو در مورد اهمیت کشاورزی و محیط زیست در بین ذینفعان، تصمیم گیران و مردم کمک می کند. این نشست ها زمینه را برای هم افزایی جامعه علمی و دانشگاهی کشور برای تقویت کشاورزی و دانش بنیان آن و انتقال گفتمان کشاورزی دانش بنیان از محیط دانشگاه به جامعه فراهم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید