برجام دستاوردی برای خلع سلاح هسته ای ایران است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه گفت که توافق هسته ای ایران یک دستاورد مهم دیپلماتیک در سال های اخیر بوده است.

حق در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از برجام، توضیح داد: موضوع توافق هسته ای و موضوع اعدام های اخیر از یکدیگر جدا هستند. موضوع (برجام) مربوط به خلع سلاح اتمی صلح آمیز است [ایران] خوب”.

به گزارش سایت سازمان ملل، وی ادامه داد: «دبیرکل [سازمان ملل] همچنین معتقد است که برنامه جامع اقدام مشترک یکی از مهم ترین دستاوردهای دیپلماتیک در سال های اخیر است و می خواهد بازگشت کامل همه طرف ها را به تعهدات خود در این توافق تضمین کند.

این دیپلمات سازمان ملل در مواجهه با اصرار خبرنگار مبنی بر کنار گذاشتن موضوع توافق هسته ای و ربط دادن آن به ناآرامی ها و شورش های اخیر در ایران، گفت: در مورد سلاح های هسته ای به صراحت گفته ایم که خواهان خلع سلاح هسته ای حداکثری و مسالمت آمیز هستیم. جاهایی ما از طریق مذاکره جهان هستیم.

حق در این خصوص گفت: در این راستا برنامه کلی اقدام مشترک نیز دستاورد چشمگیری است که باید به آن دست یافت. [هسته‌‌ای‌زدایی ایران] در این بخش پرتنش دنیا کمک کرد.”

پیشتر پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا با تاکید بر پابرجا بودن توافق هسته ای ایران گفت که مذاکرات بر سر برجام همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید