برج علم و فناوری در بهمن ماه به بهره برداری می رسد


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910512

تاییدیه سفر رئیس جمهور در میز رهگیری رسانه ها؛

ذوالقدر گفت: پیشرفت فیزیکی برج علم و فناوری 90 درصد است و این برج در بهمن ماه آماده بهره برداری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه، پارک های علم و فناوری سال ها پیش در استان ها به عنوان پشتیبان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و به طور کلی تمامی افرادی که دارای ایده های ناب مبتنی بر علم و دانش هستند، راه اندازی شد و در این مراکز ضمن فراهم آوردن فضا و فضا، از مشاوران متخصص و متخصص استفاده می شود. امکانات رفاهی مختلفی در اختیار آنها قرار می گیرد.

در همین راستا پارک علم و فناوری فارس تأسیس شد که در شهریور 1381 با استناد به مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی برای ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه فناوری، فعالیت خود را آغاز کرد.

در هفتمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به فارس در مهرماه 1300، تکمیل برج فناوری فارس یکی از 104 مصوبه مندرج در جدول مصوبات بود که در سال جاری به شیراز سفر کرد. روند این کار را دنبال کنید.

وی در حاشیه بازدید از برج علم و فناوری گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این برج اعطا شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

در مصوبه سفر ریاست جمهوری مقرر شد مبلغ 100 میلیارد ریال برای این پروژه با کمک وزیر نفت و 100 میلیارد ریال از طریق سازمان برنامه بودجه کشور تامین شود. خبرنگار شیراز برای اطلاع از روند کار و تکمیل پروژه مذکور با امین ذوالکدر رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت و گو کرد.

وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل علمی و فناوری استان فارس در حوزه های مختلف و لزوم ایجاد بستر مناسب برای دانش آموختگان دانشگاهی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان تخصصی و مرکز توسعه فناوری های کلیدی، پارک علم و فناوری فارس آماده شد. و پروژه برج فناوری را در سایت اصلی اجرا کرد

ذوالقدر افزود: هدف از ساخت برج، ایجاد مجموعه ای چند منظوره برای تامین فضای اداری مورد نیاز شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس پلان طبقات معماری را به صورت های مختلف طراحی و تعداد واحدها در هر طبقه با توجه به نیاز متفاوت است و گفت: این پروژه در 10 طبقه و شامل 69 واحد اداری است.

وی بیان کرد: استفاده از این ساختمان به پارک کمک می کند تا زیرساخت های مطلوب را برای جذب شرکت های فناوری برتر ملی و بین المللی، واحدهای تحقیق و توسعه و بخش های تحقیقات کاربردی جلب کند.

این مسئول با بیان اینکه 20 میلیارد بدون احتساب مصوبات سفر داشته ایم که تاکنون نزدیک به 16 میلیارد آن پرداخت شده است، گفت: پیشرفت فیزیکی برج علم و فناوری 90 درصد است و این برج در بهمن ماه آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید