برخلاف سویه‌های قبلی، omicron کودکان را آلوده می‌کند/خانواده‌ها با واکسینه کردن کودکان خود خطر را به حداقل می‌رسانند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر گوربانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب , در خصوص وضعیت کرونا در استان مرکزی گفت: در حال حاضر بیماری عروق کرونر قلب، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در استان رو به افزایش است اما تعداد بیماران رو به کاهش است. وی ادامه داد: این به دلیل کاهش درصد نمونه گیری توسط افراد است، زیرا مثلاً اگر فردی در خانواده بیمار شود و آزمایش مثبت شود، قطعاً سایر اعضای خانواده مبتلا هستند و از آنها نمونه گیری نمی شود. به دلیل سهولت بیماری به جایی برای نمونه گیری مراجعه نمی کنند و در آمار لحاظ نمی شوند.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان افزود: واکسیناسیون عمومی به ویژه دوز اول و دوم در استان در وضعیت خوبی قرار دارد. این در حالی است که میزان تزریق نوبت سوم باید افزایش یابد و واکسیناسیون کودکان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که لازم است خانواده ها در این زمینه اقدام کنند. متأسفانه، علیرغم انواع قبلی ویروس کرونا، آمیکرون باعث درگیری های زیادی در کودکان می شود و واکسیناسیون می تواند خطر ابتلا به این ویروس را به حداقل برساند.

قربانی تاکید کرد: اگر فردی در این روزها علائم سرماخوردگی داشته باشد، قطعاً به آمیکرون مبتلا شده است، بنابراین باید چند روز از حضور در محل کار، اجتماعات خانوادگی و اماکن عمومی خودداری کند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک اراک گفت: در مجموع سه دسته در مراکز درمانی پذیرش می شوند. افرادی که واکسینه نشده اند، افرادی که با دوزهای اضافی واکسینه نشده اند، یا افرادی که هر سه دوز را دریافت کرده اند اما شرایط زمینه ای خاصی دارند. اما افراد سالمی که با دوز دوم و سوم واکسن واکسینه شده اند به سادگی بر بیماری غلبه می کنند و حتی به بیمارستان نمی رسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید