برخورداری از امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شبکه و پشتیبانی گسترده است


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887306

حجت الاسلام صمیمانه گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید با پشتوانه همه جانبه شبکه گسترده ای انداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد راستگو امام جمعه قهستان در گفتگو با خبرنگار خاورستان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر به معروف و نهی از منکر است. وظیفه بسیار مهم

وی افزود: روایات مهم زیادی در مورد امر به معروف و نهی از منکر داریم که در برخی از تعابیر امر به معروف و نهی از منکر به عنوان حیات طیبه جامعه ذکر شده است.

حجت الاسلام به حق فرمود: امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار مهم در زندگی اجتماعی مردم شمرده می شود.

وی راه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم بیان کرد و اظهار داشت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی و درک عمیق و واقعی این سنت بسیار مهم است و باید روی آن کار کرد و به آن توجه کرد. بودن

امام جمعه کهستان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را در چندین سوره و آیات ذکر کرده است.

خجت الاسلام به حق گفت: یکی از رازها و نکات مهم در معضلات زیست اجتماعی و زندگی انسان قطعا بحث امر به معروف و نهی از منکر است که نیاز به تبیین دارد.

وی افزود: متأسفانه به برکات و فضایل امر به معروف و نهی از منکر به درستی پرداخته نشده است.


امر به معروف و نهی از منکر; هدف قیام عاشورا

امام جمعه کهستان می گوید: در بیانات امام حسین هدف از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه برای امر به معروف و نهی از منکر چه کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه بسیار مهمی است، انجام این فریضه مهم باید به گونه ای باشد که به او شهادت بدهند.

فرمود: مردی که امر به معروف و نهی از منکر می کند، باید عامل به کار و امر به معروف و نهی از منکر باشد.

امام جمعه کهستان می فرماید: اولین مسئله در بحث امر به معروف و نهی از منکر، تمکین و مدارا است; امر به معروف و نهی از منکر باید با بیشترین عشق انجام شود.

حجت الاسلام صادقانه گفت: دومین موضوعی که در بحث امر به معروف و نهی از منکر حائز اهمیت است این است که باید به صورت فردی و گاهی شاید علنی و در حضور چند نفر سعی در امر به معروف و نهی از منکر کرد و نهی شده است. انجام بدی بدون داشتن تصویر خوب

وی با بیان اینکه موضوع بعدی در بحث امر به معروف و نهی از منکر این است که همه باید کار جمعی و جمعی کنند، گفت: همه باید این موضوع را ضروری بدانند و حداقل تذکر شفاهی بدهند.

امام جمعه کهستان به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: اگر موضوع حجاب تبیین و تشویق می شد امروز وضعیت اینگونه نبود.

وی ادامه داد: برخی از دولت ها به موضوع حجاب توجهی نکردند یا صحبت هایی در این باره انجام شد که صحت نداشت و اکنون شاهد مشکلات و مسائلی در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام راستگو با تاکید بر اینکه بحث حجاب نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: قانون ما یک قانون مشروع است. اگر در وهله اول از آن به طور اساسی پیشگیری شود، به جاهای سخت منجر نمی شود.

امام جمعه کهستان افزود: موضوع بعدی در بحث امر به معروف و نهی از منکر این است که امر به معروف و نهی از منکر تکرار نشود و ادبیات صحیح در آن به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر، گاهی مردم تصور می کنند که این وظیفه بر عهده دستگاه های اجرایی است، در حالی که امر به معروف و نهی از منکر مختص نهاد و مکان خاصی نیست، بلکه وظیفه همه است. این است که مردم نباید خود را در این زمینه محدود کنند.بی تفاوتی نشان دهند

حجت الاسلام ادامه داد: اگر تعامل مردم با دستگاه های اجرایی و دولت ها کم شود این دولت پیشرفتی نخواهد داشت.


نیاز به شبکه سازی گسترده در بحث امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه کهستان تاکید می کند: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید با همکاری و حمایت همه جانبه شبکه گسترده ای انداخت.

وی گفت: اگر پشتوانه ای برای امر به معروف و نهی از منکر نباشد امر به معروف و نهی از منکر را به دنبال دارد، هرچند شاهد چنین مواردی هستیم.

حجت الاسلام صدیق در خصوص تشخیص شیعیان لندنی از شیعیان ناب محمدی گفت: شیعیان باید از قدرت تشخیص بالایی برخوردار باشند و وقتی چیزی گفته می شود تشخیص دهند که چیزی درست است یا نادرست.

امام جمعه کهستان افزود: ما نباید هر حرفی را قبول کنیم و باید مراقب باشیم زیرا دشمن خیر و مصلحت ما را نمی خواهد و باید به این مسائل توجه کنیم که وقتی شیعه لندنی و انگلیسی صحبت می کنند از اتاق فکر بیرون بیایند. پشت سر آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و آنها هرگز خیر ما را نخواستند.


حیله گری دشمن؛ تفرقه بینداز و حکومت کن

وی با بیان اینکه اگر در مسائل مهم دشمن را نشناسیم با مشکل مواجه می شویم، اظهار داشت: دشمن به فکر ترفند حکومت برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و ایجاد حاشیه است و باید مراقب بود که حرف و مطالبی که در کجاست. بیان می شوند از.

حجت‌الاسلام به موضوع وحدت ادیان اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) محور وحدت و بهترین دلیل بر این است که همه در این عرصه گرد هم آیند.

امام جمعه کهستان افزود: همه ملت ها، مردم و اقوام امام حسین (ع) را قبول دارند و شعار «هیحت من الزهله» امام حسین (ع) و آزاد مرد اوست که محرم و صفر را در خاطره ها زنده کرد.

وی با بیان اینکه همه حول محور امام حسین(ع) در کنار هم هستند، تصریح کرد: پیاده روی اربعین نیز نمونه ای از وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان است که با محوریت امام حسین(ع) انجام می شود. .

خوجةالاسلام به حق فرموده است: هیچ یک از اهدافی که امام حسین (علیه السلام) دنبال می کرد، محل مناقشه نیست و نیست.

امام جمعه کهستان افزود: همه ادیان امام حسین (ع) را قبول دارند و به همین دلیل دلها به این امام گرایش پیدا می کند. مبارزه با ظلم، استبداد، مبارزه با ظلم و اینها از اهداف امام حسین (ع) بود و باید در این زمینه کار بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه هر چه داریم از محرم و صفر است، تاکید کرد: اوج همه امور از جمله ایران قوی و جهادی و تحقق اهداف پیش رو به برکت مکتب حسینی است.

خجت الاسلام صادقانه گفت: همانطور که امام راحل فرمودند، ملت ایران امروز اگر چیزی داشته باشد در مقابل ابرقدرتها ایستاده و بینی آنها را به خاک مالیده است، این همه به خاطر مکتب عاشورا است.

وی تصریح کرد: همه اقتدار و موفقیت کشور ایران از ملت عاشورا و ملت حسین نشأت می گیرد. اینکه از جنگ تحمیلی، حریم حرم، فتنه 88 و تمام مشکلاتی که برای مردم ما به وجود آمد و به آن می بالیم فائق آمدیم، فرهنگ امام حسین (ع) و مکتب عاشورا است.

امام جمعه کهستان تاکید کرد: مردم ایران اعم از مسئولین و مردم هرجا در مکتب امام حسین(ع) درس می خواندند موفق بودند و هر جا منحرف می شدند کتک می خوردند.

حجت الاسلام راستگو افزود: 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و با وجود همه فشارها و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، هنوز حرف های زیادی برای گفتن داریم و این را از فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) می دانیم. مانند).


بصیرت افزایی به برکت مکتب حسینی

وی افزود: بصیرت بخشیدن به جوانان و مردم به برکت امام حسین بسیار ارزشمند است.

امام جمعه کهستان با تاکید بر اینکه مکتب عاشورا گنجینه بزرگی است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز به همه مسئولان کشور تاکید کردند که از اعتقادات مردم عمل صالح تولید کنند.

حجت الاسلام راستگو افزود: ما خادمان نباید کاری کنیم که سخنان مقام معظم رهبری روی زمین بماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید