برخورد با مغازه داران خاطی در شیراز و پلمب تعدادی مغازه


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916121

شیبانی گفت: مغازه دارانی که با تعطیلی مغازه خود باعث اخلال در نظام اقتصادی شده اند مرتکب تخلف شده اند و برای اقدام آنها مجازات در نظر گرفته شده و پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به مرجع قضایی معرفی و مغازه های متخلف پلمب می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لطف الله شیبانی فرماندار شیراز در گفت وگویی در شیراز در خصوص تعطیلی مغازه ها در پی فراخوان رسانه های معاند گفت: حدود ده درصد مغازه ها تعطیل بودند و تعطیلی قابل توجهی نداشتیم.

وی تصریح کرد: مغازه دارانی که با تعطیلی مغازه های خود باعث اغتشاش در نظام اقتصادی شده اند مرتکب جرم شده اند و عمل آنها مستوجب مجازات است.

شیبانی افزود: پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی و مغازه های متخلف پلمب می شوند.

استاندار شیراز در ادامه یا بیان اینکه روز گذشته به سازمان امور مالیاتی استان و همچنین شورای هماهنگی بانک ها توضیح داده شد که مصوبات هیات تامین استان باید اجرایی شود، اظهار داشت: پس از اتمام کامل تخلفات و جرایم انجام شده. بررسی شود، طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

این مسئول افزود: البته ناگفته نماند برخی از کسبه که روز گذشته تعطیل شده بودند، امروز با اخطار اولیه مغازه های خود را باز کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خیابان های شهر حضور دارم، تصریح کرد: اکثر مغازه ها معمولا در خیابان های توحید، انوری، لطفعلی خان زند، کریم خان زند و سره طالقانی دایر هستند و مشکلی ندارند.

رئیس شورای تامین شهر شیراز افزود: نیروی انتظامی و بسیج نیز در سطح شهر مستقر هستند و شایعات منتشر شده مبنی بر تهدید سوداگران بی اساس بوده و تهدیدی وجود ندارد.

شیبانی بیان کرد: همه مغازه ها رصد می شوند و اگر کوچکترین تهدیدی متوجه مغازه ای شود پلیس و بسیج می آیند و با تهدیدات برخورد می کنند و موضوع تهدید کاملاً خیالی است.

وی با بیان اینکه در خیابان هایی که از مرکز شهر دورتر هستند از نظر تعطیلی کمتر مشکل داریم، تصریح کرد: در گذشته مغازه دارانی که به دلیل تماس های خصمانه از فروش اینترنتی کالا خودداری می کردند به رسانه ها نگاه می کردند. این بار مقامات انتظامی و قضایی در حال انجام اقدامات لازم هستند.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: تمام آنچه در فضای مجازی گفته می شود فقط در حد فضاسازی است و چیزی بیش از این نیست و کسبه و مردم این تماس ها را باور نکردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید