برخورد با ناآرامی در اروپا خوب است، اما در ایران ظلم است!


ساعت: 03:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902760

امیر عبداللهیان در گفتگو با وزیر امور خارجه فرانسه:

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص رفتار غرب برای متوسل شدن به استانداردهای دوگانه گفت: جای تعجب است که برخورد با اغتشاشات در اروپا اقدامی خوب و پسندیده است اما همین اقدام در ایران سرکوب تلقی می شود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم کاترین کولوناد وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مذاکرات رفع تحریم ها تبادل نظر کردند. .



در بخشی از این گفت و گو، دکتر امیر عبداللهیان ضمن انتقاد شدید از اظهارات مداخله جویان خارجی علیه ایران، اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض مسالمت آمیز را حق مردم می داند، اما ردیف این مطالبات برحق توسط سازماندهی شده است. شورشیان و تروریست ها امنیت ایران است و جان و مال مردم ما هدف قرار گرفته است، این کاملا متفاوت است.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص رفتار غرب برای متوسل شدن به استانداردهای دوگانه اظهار داشت: جای تعجب است که برخورد با اغتشاشات در اروپا اقدامی خوب و پسندیده است، اما همین امر در ایران سرکوب تلقی می شود!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: اجازه نمی دهیم هیچ کشوری از داخل و خارج به امنیت ملی کشور دست اندازی کند.

در این گفتگوی تلفنی طرفین بر حفظ و توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.
را
دو طرف همچنین درباره آخرین وضعیت گفت‌وگو درباره لغو تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند و آن را مثبت و پیش‌رونده ارزیابی کردند.
را
کاترین کولونیا وزیر خارجه فرانسه نیز مسائل کنسولی را مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید