برخورد قاطع و بدون گذشت با هر گونه فساد در مازندران / فرصت برخورد با حواشی را نداریم

ساعت: 22:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801720

سیدمحمود حسینی پور گفت: حوزه هر گونه فساد اداری در مازندران باید با دقت بررسی و با جدیت و قاطعیت برخورد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید محمود حسینی پور امشب در مراسم تکریم و معارفه استاندار ساری با بیان اینکه دفتر خدمات رسانی در نظام جمهوری اسلامی امانتی است که به نوبه خود به مردم داده شده است؛ در این راستا باید به عنوان استاندار ساری اقدام کرد. وی بیان کرد: در آستانه دومین انتصاب استانداری از زمان انتصاب فرماندار آمل در مرکز استان هستیم و فرد حاضر در جلسه امروز یک جوان نخبه دانشگاهی با زندگینامه روشن از خانواده بزرگ مفاخر است. شهید اسلام; به همین دلیل همچنان متعهد به استفاده از جوانان متدین، انقلابی و متخصص هستیم.

وی با بیان اینکه اگرچه استخدام پیشکسوتان با سابقه و سابقه مدیریتی بالا در دستور کار ما نیست، گفت: وی افزود: نگاه ما به انتصابات، نگاه مکمل و همه جانبه شما پیشکسوتان و جوانان است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تجربه پیشکسوتان و رشادت ها و تلاش های جوانان می تواند میانه ای برای شکستن قفل های مهمی باشد که در فعالیت های اقتصادی و اجرایی استان وجود دارد.

ما به همدلی و همگرایی نیاز داریم

این مقام ارشد دولتی در استان ادامه داد: به استاندار جوان، خوش فکر و دانشگاهی توصیه می کنم توجه ویژه ای به ساری داشته باشند چرا که ساری نیازمند همدلی و نزدیک شدن همه جریان ها و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

حسینی پور گفت: اگر بخواهیم در مرکز استان کارهای بزرگی انجام دهیم بدون همدلی و همراهی امکان پذیر نیست.

او گفت: «ما هرگز یکنواخت پیشرفت نکرده‌ایم. بنابراین اکنون ما به شدت به همدلی و همگرایی نیاز داریم.» از این رو به آقای نوبخت یادآوری می کنم که برای اینکه به جوانی و جوانی توجه نکنیم و تجربه پیشکسوتان را کنار بگذاریم، قطعاً به تجربه ارزشمند پیشکسوتان نیاز داریم. بنابراین، دفتر پیشکسوتان باید به رهبری انقلابی جوان ما به عنوان یک الگوی منطقی، اخلاقی و حرفه ای نگاه کند.

در عدالت نباید بین روستا و شهر فرقی باشد

استاندار مازندران خطاب به استاندار مرکز استان گفت: شما فرماندار شهرستان ساری هستید، شهر ساری به این دیوار شهر محدود نمی شود، شما فرماندار 6 نقطه مهم این شهرستان هستید. که روستاهای زیادی دارد.

این مقام ارشد دولتی در استان تاکید کرد: در عدالت اجرایی و حکومت اسلامی نباید بین روستا و شهر تفاوتی وجود داشته باشد. یعنی همه انسان های یک شهر، چه در دورافتاده ترین روستاها و چه در مرکز شهر، باید ارزش یک فرماندار را داشته باشند; توزیع تسهیلات باید بر اساس عدالت باشد و بنابراین ما باید برای احیای اقتصاد روستایی تلاش کنیم نه اینکه فقط روستاهای خود را تجلیل کنیم.

حسینی پور افزود: روستا باید به قطب تولید و توسعه اقتصادی استان تبدیل شود، با توجه به اقلیم، نیروی کار و ظرفیتی که در روستاهایمان داریم، توسعه کشاورزی و گردشگری روستایی باید در اولویت شما باشد.

وی اعلام کرد: تاکید من این است که همه دستگاه های اجرایی از منظر مدیریتی تحت مدیریت مدیر مدنظر قرار گیرند. بنابراین در نظارت ما باید این هماهنگی بین مدیران و مدیر شهری به عنوان یکی از اهرم های مهم و مولفه های مهم برای سنجش عملکرد مدیران تلقی شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه نباید اختلافی بین دستگاه و استاندار وجود داشته باشد؛ وی گفت: وقتی همه فرمانداران یک شهرستان تحت امر فرمانداری بخواهند کارهای بزرگی انجام دهند این کار انجام می شود; این رویکرد ما خواهد بود و ما هیچ مقدمه ای در شیوه های مدیریتی برای کسی نداریم.

این مقام ارشد دولتی در استان گفت: سال آینده یک رویداد بسیار بزرگ در این استان و این شهرستان داریم که نشست وزرای گردشگری اکو در مرکز مازندران است که اتفاق بسیار مهمی در خصوص تبدیل این استان به استان است. 15 وزیر گردشگری اوراسیا «معرفی می شود، می شود؛ به همین دلیل فرماندار ساری باید تا مهرماه سال آینده پذیرای مهمانان خارجی را به عهده شهر ساری بگذارد.

حسینی پور ادامه داد: از این رو یکی از مولفه های مهم برگزاری چنین اجلاس مهمی در مرکز استان بستر مناسب برای برگزاری آن است که برای رسیدن به این مهم برنامه های مختلفی با محوریت شهرستان ساری داریم.

لزوم توجه ویژه استاندار به حاشیه شهرها

وی با تاکید بر لزوم پیگیری مناطق کمتر برخوردار در شهر و تقویت مناطق حاشیه شهر ساری، اذعان داشت: آیا می توان در شهری زندگی کرد و آرامش داشت اما برخی از مردم ما در حاشیه شهر مشکلات بزرگی دارند؟ یکی از وظایف اصلی فرماندار توجه به این مناطق حاشیه شهر است. بنابراین زیبایی بخش مرکزی استان آنقدر نیست که ناهنجاری هایی که در اطراف شهرمان داریم جدی گرفته شود.

استاندار مازندران افزود: متأسفانه با آسیب های اجتماعی زیادی مواجه هستیم و این آسیب نباید از دید مقام معظم رهبری شهرستان دور بماند.

این مقام مسئول بیان کرد: جذب سرمایه گذار و سیاست های تشویقی برای بهسازی و مرمت بافت های فرسوده و حفظ هویت تاریخی شهرستان باید از اولویت های استانداری باشد و ساری برای تبدیل شدن به شأن مرکز استان مازندران تبدیل شود.

لزوم مبارزه و مبارزه قاطعانه با فساد

حسینی پور تاکید کرد: حوزه هر گونه فساد اداری در مرکز این استان باید با دقت شناسایی و با جدیت و قاطعیت برخورد شود.

وی افزود: موضوع فساد یک نقطه سیاه و ننگ در حاکمیت انقلابی و اسلامی است و اجازه نمی دهیم این نقطه سیاه چهره درخشان و خادمان رهبرانقلاب ما را آلوده کند و قطعا با آن مبارزه خواهیم کرد.

سازوکار اداری مرکز استان باید احیا شود

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: آنچه از مرکز استان انتظار داریم این است که شهرستان ساری ویترین اداری و سازمانی استان مازندران باشد، بنابراین بهترین و مثال زدنی ترین روش های اجرایی باید در مرکز استان اتفاق بیفتد. برای انتشار کل مجموعه استانی.

وی با اشاره به اینکه پرهیز از دخالت در مسائل حاشیه ای و سیاسی یکی از رسالت های مهم استاندار در آن دوره بود، خاطرنشان کرد: وی گفت: ما فرصتی برای پرداختن به حاشیه نشینان نداریم، ما وظیفه داریم با خیال راحت به مردم خدمت کنیم. رویه و الگوی حکومتی ما شهید جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی است و به همین دلیل است که مکتب حاج قاسم باید اداره ما را اداره کند.

حسینی پور یادآور شد: اگر به این شکل عمل کنیم قطعا مردم شیرینی این خدمات را خواهند دید و گره از کار مردم باز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید