برخی از اظهارات طرف های مذاکره کننده متناقض است

ساعت: 21:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791622

مذاکره کننده ارشد ایرانی گفت: برخی از اظهارنظرهای بازیگران حاضر در محل مذاکره نشان از رفتار متناقض دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقریکانی، مذاکره کننده ارشد ایران در مقابله با تحریم های سرکوبگرانه، گفت: برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات هویت نامشروع خود را ناشنوا گذاشته اند و قصد دارند با اقدامات تخریبی روند مذاکرات را غیرسازنده توصیف کنند. گفتن

وی گفت: هویت های غیرقانونی که زندگی آنها با تنش ها و اقدامات تخریبی تعریف می شود، علاوه بر تعامل و ارتباط با برخی از شرکت کنندگان در مذاکره، سعی دارند در خارج از اتاق مذاکره اقدامات تخریبی انجام دهند تا بر روند مذاکرات تأثیر منفی بگذارند. سعی کنید فضای مذاکرات را غیرسازنده جلوه دهید.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بر این اساس برخی از اظهارنظرهای بازیگران حاضر در مرحله مذاکره نشان از رفتار متناقض دارد. آنها باید این رفتار متناقض را برای افکار عمومی خود با این ادعا توجیه کنند که از یک سو به دنبال احیای برجام هستند تا اطمینان حاصل کنند که همه کشورهای شرکت کننده در برجام به تعهدات خود بازگردند و از سوی دیگر با حضوری هویت در تنش و اقدام است، همکاری مخرب است زیرا این هویت غیرقانونی سعی در برهم زدن مسیر توافق و مذاکره دارد.

حفاری افزود: در وین شاهد هستیم که بین هیئت های مختلف تلاش می شود تا محدوده و محدوده موضوعات مورد مذاکره مشخص شود.

وی ادامه داد: با توجه به دستاوردهایی که در مذاکرات طرفین به دست آورده ایم، معتقدم روند مذاکرات رو به جلو است، اگرچه بین دو کشور اختلاف نظر وجود دارد، اما اراده ای وجود دارد که طرفین می خواهند در مورد آن بحث کنند. با هم و برای انجام مذاکرات جدی و پربار در مورد موضوعات مورد بحث وارد عرصه شوند.

مذاکره کننده ارشد ایرانی در وین در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات کند بوده است، گفت: از آنجایی که بین کشورها اختلاف وجود دارد، طبیعی است که گاهی کند و گاهی تند عمل کنیم. آنچه مهم است اراده کشورهایی است که می خواهند به جلو بروند.

دیدگاهتان را بنویسید