برخی از طلبه ها از توهین به روحانیت در خیابان می ترسند

بمباران رسانه ای شبکه های فارسی زبان در خارج از کشور در ماه های اخیر و همچنین کشته شدن برخی رسانه های حکومتی در جنگ رسانه ای کنونی باعث شده تا هر روز اخبار ضد و نقیضی از کشور به گوش جهانیان برسد. اما در میان این اخبار، گاهی برخی از پدیده های اجتماعی به دلیل فضای رسانه ای حاکم بر جامعه، عمیق تر می شود.

موضوع عمامه بستن در هفته های اخیر عاملی برای برخی شخصیت های فرهنگی و مذهبی شده است که نسبت به آن واکنش نشان داده و اعتراض خود را نسبت به این اتفاق اعلام کرده اند. اما در این میان برخی روحانیون با حوصله به این حادثه نگاه کردند و همچنان معتقدند با اقدامات فرهنگی و روشنگری و پرهیز از تحرکات هیجانی می توان از تکرار چنین حوادثی در جامعه جلوگیری کرد.

محمدرضا میقانی; نماینده کوهدشت و رئیس فراکسیون شورای اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در این خصوص به دیده بان ایران گفت: این گونه سوالات از سوی دشمنان است اما توهین به یکدیگر خوب نیست.

چرا کسانی که آرزوی آزادی دارند عمامه روحانیت را دور می اندازند؟

وی ادامه داد: کشورهای غربی و شبکه های دشمن دروغ می گویند، نکته اینجاست; چرا کسانی که آرزوی آزادی دارند عمامه روحانیت را دور می اندازند؟ حتی اگر بر اساس تعاریفی که از آزادی دارند به این سوال نگاه کنیم، باید بگوییم که شما چه ربطی به لباس روحانی دارید؟ این حرکت زشت و بی مزه با عقل و منطق و دین و فرهنگ و اخلاق ناسازگار است و توهین به روحانیت و هیچ قشری در جامعه جایی ندارد.

ماسوری با بیان اینکه روحانیت معلم جامعه است، افزود: من با پوشیدن این لباس ممکن است در یک جا عملکرد خوبی نداشته باشم، اما نیازی نیست که برای سایر روحانیون تعمیم بدهم، مثلاً اگر اشتباه کرده ام. این باید به جای زیر سوال بردن یک طیف کامل، مجازات وحشتناک مسئولیت من باشد. این لباس، لباس پیغمبر است و نباید توهین شود.

در دو ماه گذشته، دیدگاه روحانیون بدتر شده است

یکی از اعضای فراکسیون روحانیون شورای اسلامی تصریح کرد: در این دو ماهی که شاهد اتفاقاتی در کشور هستیم، نگاه ها به ما روحانیون شدیدتر شده است زیرا تبلیغات علیه روحانیت شدت گرفته و ممکن است برخی از روحانیون و طلاب. از ترس و ترس هستند که مبادا خدای نکرده به لباسشان بی احترامی و توهین شود باید با لباس خودشان بیرون بروند.

دشمن به دنبال ایجاد هرج و مرج در کشور است

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در خصوص موضوع عمامه گذاشتن به دیده بان ایران گفت: آدم باید استوار باشد. من به عنوان یک روحانی اگر راهی را که انتخاب کرده ام درست می دانم باید راه خودم را ادامه دهم، البته این نقشه ها از ناحیه دشمن است.» حمایت می شود چون به دنبال ایجاد اختلاف و هرج و مرج هستند. کشور و برخی افراد ناخودآگاه در این راستا گام برمی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید