برخی از فرصت های ورزشی نیز برای اهداف استعماری خود استفاده می شود

وی افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند دو گروه می توانند پرچم دین را بالا نگه دارند، اول اهل بصیرت و دوم صبر.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: فردی که بصیرت ندارد حتی اگر در درجات عالی علم قرار گیرد باز هم بصیرت ندارد. در اغتشاشات می بینیم که عده ای دارای علم هستند اما فاقد بصیرت و شعور میدانی هستند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: زینب کبری (س) الگو، الگو و نمونه بزرگی بود که از عصر عاشورا به مسئولیت خاندان اباعبدالله الحیسن (علیه السلام) عمل کرد و در خدمت وصی خود امام بود. سجاد (علیه السلام) در بهترین شرایط و با صبر و بصیرت پرچم اسلام را برافراشته نگاه داشت.

وی افزود: میلاد پیامبر اکرم (ص) را به همه مردم خیر، شیعیان و به ویژه بانوان بزرگوار و پرستاران زحمتکش تبریک می گویم و از خدمات این قشر تأثیرگذار قدردانی می کنم.

آیت الله عابدینی با تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند بسیج ارتش مخلص خداست و این روزها بیش از هر زمان دیگری شاهد این اخلاص هستیم که سربازان بسیجی جان خود را برای امنیت و دین به خطر انداختند. مردم و ما از آنها قدردانی می کنیم..

خطیب جمعه قزوین گفت: امیرالمومنین(ع) در مورد اخلاص فرمودند اگر ایمان را درجه بندی کنیم بالاترین درجات ایمانی را که به آن می رسیم فقط انسان های مخلص می بینند و زیباترین ارزش های متعالی انسانی در انسان های مخلص دیده می شود. .

امام جمعه قزوین ادامه داد: روز بزرگداشت شیخ مفید را گرامی می داریم، یادآوری این موارد و عبرت گرفتن از آنها ضروری است، شیخ مفید سرمایه بزرگ معنوی ماست، پایه های حوزه های علمیه در بغداد، نجف و قم ریخته شد. به همت این بزرگان این عزیزان و شاگردانشان کارهایی انجام دادند که سمینارهایی را ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: میراث انبیا و ائمه (ع) توسط آنها برای ما حفظ شد، شیخ مفید شبی در خواب دید که حضرت فاطمه (س) دست حسنین (ع) را گرفت و او را نزد خود آورد و گفت فرزندانم. خواهد حقوق و دین را آموزش می دهد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: شب بعد شیخ چنین خوابی دید، زنی را دید که دست دو فرزندش را گرفته و نزد شیخ مفید می آید، این بانو فاطمه نام داشت و مادر سید بود. رضی که در نهج البلاغه او را می شناسید، یعنی سید رضی. همان قدر بود که نهج البلاغه را جمع کرد.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: ضمن اینکه این بانو مادر سید مرتضی است که آثار و کتاب های مهمی از خود به جای گذاشته است، این بانو به شیخ می گوید به فرزندانم فقه بیاموزید. آنها زمینه ساز شکل گیری علم و دانش و حوزه های علمیه شدند.

وی افزود: ما باید مدام این بزرگان را به فرزندان خود یادآوری کنیم تا بدانند که این بزرگان پدران معنوی و اجداد خود هستند و اگر این را به فرزندان خود نگوییم افراد دیگری به عنوان الگو برای فرزندان ما معرفی می شوند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: قبل از ما شهادت آیت الله سید حسن مدرس است که در مقابل ظلم رضاخان، انگلیس و استعمار ایستادگی کرد و این سید بزرگوار را سه ماه به عنوان تبعید به قزوین بردند اما با این کار موافقت نکرد. و آنها حقوق زیادی بر دوش ما دارند و تأثیر زیادی بر فرهنگ ما دارند.

وی ادامه داد: روز نیروی دریایی فرارسیده است، در این روز به مردم عزیز نیروی دریایی که هم اکنون در خط مقدم مرزبانی و حاکمیت استکبار در آب های نیلگون خلیج فارس، دریای عمان و دیگر نقاط حضور دارند، درود می فرستیم. پرچم قدرت را بالا نگه داشتن

نماینده فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز تشییع پیکر سردار شهید مدافع حرم سردار داوود جعفری بود که از خداوند متعال خواستاریم که این شهدای گرانقدر را در کنار انبیا، اولیا و شهدای کربلا گرد هم بیاورد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه همه باید از تیم ملی فوتبال کشور حمایت کنیم گفت: برای مدافعان سرافراز جمهوری اسلامی ایران در عرصه ورزش و فوتبال دعا می کنیم، اکنون در مسابقات جام جهانی هستیم آن عزیزان. کسانی که به پرچم جمهوری اسلامی احترام می گذارند که استقلال و عزت ملت ایران برایشان مهم است، امیدواریم خداوند متعال به آنها قوت دهد تا بتوانند برای کشور ما پیروز شوند.

وی تصریح کرد: افرادی هستند که از فرصت‌های ورزشی برای اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند، حیله‌گری می‌کنند تا ورزشکاران عزیز ما نتوانند آزادانه رسالت خود را در عرصه ورزش انجام دهند، این اقدامات غیرقابل قبول است و باید همیشه تلاش کرد. کاری کنیم که کشورمان در اوج افتخار و سربلندی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید