برخی از ویتامین های مهم برای حفظ سلامت چشم

برخی از ویتامین های مهم برای حفظ سلامت چشم

مطالعات نشان می دهد که نیاسین می تواند از گلوکوم جلوگیری کند. اما مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.

ویتامین A نقش مهمی در عملکرد بینایی دارد زیرا قرنیه را که لایه بیرونی چشم است شفاف نگه می دارد. این ویتامین بخشی از پروتئین رودوپسین است که به شما امکان می دهد در نور کم بهتر ببینید.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از سلول ها، از جمله سلول های چشم، در برابر رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایدار و مضر هستند، کمک می کند.

ویتامین C مانند ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از چشم در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. ویتامین C برای افراد مبتلا به AMD مفید و مطلوب است. بسیاری از مطالعات مشاهده ای نشان داده اند که ویتامین C می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد، بیماری که باعث تیرگی چشم و اختلال در بینایی می شود.

ویتامین دیگری که در رابطه با سلامت چشم مورد مطالعه قرار گرفته است، ریبوفلاوین یا ویتامین B2 است. ریبوفلاوین یک آنتی اکسیدان است که می تواند استرس اکسیداتیو را در بدن از جمله چشم کاهش دهد.

محققان تأثیر ویتامین های گروه B، به ویژه ویتامین های B6، B9 و B12 را بر سلامت چشم بررسی کردند. ترکیب این ویتامین ها می تواند سطح هموسیستئین (پروتئینی در بدن که با التهاب و افزایش خطر ابتلا به AMD مرتبط است) را کاهش دهد.

عملکرد اصلی نیاسین (ویتامین B3) در بدن کمک به تبدیل غذا به انرژی است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند مطالعات اخیر نشان داده است که نیاسین در پیشگیری از گلوکوم نقش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید