برخی جناح های سیاسی قدرت طلب دانش آموزان را به مهره های شطرنج تبدیل کرده اند


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916068

محمدصادق کوشکی گفت: متأسفانه در سه دهه اخیر فلسفه روز دانشجو دچار تحریف شده و برخی جناح های سیاسی قدرت طلب دانشجویان را به مهره های شطرنج تبدیل کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: تشکیل رویدادی به نام 16 آذر حاصل مقاومت جنبش دانشجویی ایران در سال 1332 در برابر حضور و نفوذ آمریکا در کشور بود.

این استاد دانشگاه افزود: خاطره این روز در سال های قبل از انقلاب یادآور جنبش دانشجویی ایران علیه سلطه آمریکا و مبارزه برای استقلال بود.

وی گفت: متأسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دهه های 70، 80 و حتی 90 برخی جریان های سیاسی و احزاب قدرت طلب تلاش کردند این روز را از ماهیت اصلی آن جدا کنند و آن را روز اعتراض دانشجویی می نامند. جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌ها و سیاست‌های آن را تغییر داد و برخی دانشجویان توانستند فلسفه این روز را تحریف کنند.

دکتر کوشکی با تاکید بر اینکه آرمان استکبارستیزی ریشه در عمق آموزه های اسلامی دارد، ادامه داد: متاسفانه در سه دهه اخیر فلسفه روز دانشجو تحریف شده و توسط سیاستمداران و صاحبان قدرت بازی می شود. -جناح های سیاسی جویندگان دانش آموزان را به مهره های شطرنج تبدیل کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر این قدرت طلبان از این ارتش آزاد دانشجویی برای قدرت یابی در 25 آذر استفاده کرده اند، افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند در این روز به فلسفه اصلی خود که نماد استقلال و استقلال است بازگردد. ضد استکبار..

این استاد حقوق و علوم سیاسی خاطرنشان کرد: دانشجوی سیاسی مطلوب در نظام اسلامی به فردی اطلاق می شود که در دانشگاه به بصیرت و فهم سیاسی بالایی رسیده و نسبت به سرنوشت و جامعه خود حساسیت لازم را داشته باشد.

وی بیان کرد: دانشجوی سیاسی بودن به این معناست که دانشجوی متعهد تنها به مشکلات شخصی خود توجه نداشته باشد و نسبت به اتفاقات جامعه و جهان بی توجه و بی تفاوت باشد. بلکه باید حوادث جهانی و داخلی را با اصول منطقی و معقول تحلیل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید