برخی در خیابان دامن های کوتاه می پوشند. می توانید ناف آنها را ببینید!/ گشت و گذار برای برخی ضروری است

برخی در خیابان دامن های کوتاه می پوشند.  می توانید ناف آنها را ببینید!/ گشت و گذار برای برخی ضروری است

کدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، می گوید اخیرا برخی از مردم در خیابان ها دامن کوتاه می پوشند و نافشان نمایان است، بنابراین گشت ارشاد برای آنها اجباری است.

رویداد۲۴ محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در گفتگو با منتخب در خصوص اصلاحات وعده داده شده از سوی مسئولان در دوران پسابرجام گفت: پس از اغتشاشات و در روزهای اخیر مردم بدون روسری بدون اینکه با آن سروکار داشته باشند بیرون می روند. اما در این بین دیدیم که برخی از افراد حد را رعایت نمی کنند و به برداشتن روسری اکتفا نمی کنند. برخی با مینی پرش بیرون می آیند و برخی قسمت های بدنشان برهنه است. برخی در خیابان بغل می‌کنند و می‌بوسند. این مسائل نشان می دهد که این برنامه ادامه دارد و به نظر می رسد عده ای برای هتک حرمت جذب می شوند.

وی افزود: آنهایی که به حجاب اجباری نه می گویند باید روشن کنند که آیا محدودیت حجاب دارند یا خیر. آیا تحمل زیاده روی روسری لازم است؟ اگر کسی لباس توری بپوشد و فردا بیرون برود، آیا باید با او برخورد کنیم؟ چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ به هر حال حجاب یکی از احکام اسلام است. آیا امروز مشکلات کسانی که روسری برداشتند حل شده است؟ آیا مشکلات اقتصادی آنها با برداشتن روسری حل می شود؟ ما باید قوانینی ایجاد کنیم تا کسانی که می خواهند هنجارشکنی کنند نتوانند این روال را ادامه دهند.

این شخصیت سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اصلاحات اقتصادی از ابتدا جزء سیاست های دولت برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور بوده است و دولت تمام تلاش خود را در این راه انجام می دهد. اما من معتقدم بخش کوچکی از بهبود وضعیت اقتصادی به دولت و دستگاه‌ها و بخش بزرگی به خود مردم بستگی دارد و اگر مردم به وظایف خود عمل نکنند و سبک اقتصادی و فرهنگی خود را تغییر ندهند، دولت نمی تواند به اهداف خود یعنی پیشرفت بیشتر اقتصاد دست یابد، به عنوان مثال، تا زمانی که ما جزو فاسدترین کشورها و کم بازده ترین کشورها باشیم و تا زمانی که مردم خرید کالاهای خارجی را بر داخلی ترجیح دهند، خواهیم داشت. رسانه ها باید این موضوع را برای مردم توضیح دهند.

وی افزود: فکر می کنم 15 درصد مشکلات ما از تحریم ها و 15 درصد در اختیار دستگاه های اجرایی و بقیه در دست مردم است. تا زمانی که ساعات کار مفید در کشور ما جزو کمترین ها باشد و تا زمانی که در زمینه های مختلف اسراف کنیم و مردم ترجیح دهند به هر مناسبتی مواد خارجی را خریداری کنند، مشکلات اقتصادی خواهیم داشت. لازم است همه افراد در این زمینه رفتار خود را تغییر دهند. این وظیفه هر یک از ماست که کالای خارجی نخریم.

کادری ابیانه در خصوص تداوم گشت ارشاد در برخی شهرها گفت: کنترل همه کشورها یکسان است. حتی در کشورهایی که خیلی غربی به حساب می آیند، اگر برهنه در خیابان بروند، مورد حمله قرار می گیرند. اگه فردا یکی بخواد لباسشو در بیاره چی؟! اگر مردم بخواهند در خیابان، چه دختر و چه پسر با هم مخلوط شوند و با دامن کوتاه یا شلوارک در اماکن عمومی راه بروند، آیا نباید جلوی آن گرفته شود؟ چه کسی باید پیشگیری کند؟ آنها باید یک گشت برای کنترل داشته باشند.

وی تاکید کرد: گشت ارشاد برای افرادی که دامن مینی می پوشند اجباری است. یک زمانی بحث حجاب مطرح شد که اگر فردی روسری را برمی داشت و از رعایت قوانین خودداری می کرد، گشت ارشاد موظف بود او را تحویل بگیرد و به مرکز ببرد و دوره آموزشی فرهنگی برایش بگذارد. پلیس ارشاد اینجا هیچ تخلفی نکرد و خانم مهسا امینی قبلا عمل شده بود و مشکل ژنتیکی و مغزی داشت و در آنجا سکته کرد. حالا اگر فردا یکی مینی جامپ بپوشد و مشکل قبل از عمل داشته باشد و او را بگیرند و تذکر دهند و به او یاد بدهند و کار فرهنگی کنند و بگویند این کاری که می کنی نه برای توست و نه برای جامعه. اگر او سکته کرد، چرا شما سکته کردید؟ چرا پلیس مردم مینی جوپی را دستگیر کرد؟ از فیلم ها مشخص است که خانم امینی سکته کرده است. اینها همه سکته می کنند، نماز می خوانند، درس می خوانند، درس می دهند، منبر سکته می کنند. آیا سکته برای پلیس جرم است؟!

دیدگاهتان را بنویسید