بررسی آسیب شناسی 10 مورد با شکایات متعدد/ واکنش اژه ای به وعده پذیرش تضمینی در حوزه پزشکی


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889362

نشست مردمی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و دست اندرکاران دستگاه قضایی به ویژه خانواده زندانیان و رسیدگی به 10 مورد با شکایت های متعدد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه های قضایی، نشست مردمی حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنیاژی به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و دست اندرکاران دستگاه قضایی به ویژه خانواده های زندانیان برگزار شد.

در این جلسه که در ادامه جلسات مردمی به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و آسیب شناسی روندها و رویه ها در واحدهای قضایی برگزار شد، بیش از سه ساعت در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با حضور 15 نفر برگزار شد. قاضی با نمایندگان پرونده های چند شاکی دیدار و ضمن آگاهی از مشکلات و مسائل آنها، دستورات مقتضی را به صورت موردی صادر کرد.

پرونده های چند ادعایی از جمله موضوعات و موضوعات مطرح شده در این نشست عمومی رئیس قوه قضائیه بود.

رئیس قوه قضائیه در این دیدار علنی پس از استماع درخواست های متقاضیان و بررسی پرونده های آنان، با عنایت به جوانب حقوقی و انطباق عوامل دخیل در پرونده ها با درخواست های متقاضیان، دستورات لازم را صادر کرد. واحدهای قضایی مربوطه

در دیدار علنی رئیس قوه قضائیه دو داور به نمایندگی از حدود 100 نفر از شهروندان یکی از مناطق غرب شهر تهران اظهار داشتند که پس از واریز وجه به حساب یکی از مؤسسات دولتی و خرید ملکی واقع در زمین متعلق به این مؤسسه، پس از گذشت چهار سال، هنوز اسناد مالکیت به دست آنها نرسیده و «سازمان ثبت» و «موسسه دولتی» متقابلاً مسئولیت را منتقل می‌کنند. در همین راستا رئیس قوه قضائیه با رئیس این نهاد تماس گرفت و خواستار رسیدگی به موضوع شد و گفت: پس از بررسی موضوع، چنانچه مسئولیت بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک باشد، موضوع را صادر خواهم کرد. دستورات لازم برای صدور سند مالکیت این شهروندان.

یکی دیگر از مواردی که یکی از مراجعین به رئیس قوه قضائیه ارائه کرد، اخلال در نظام اقتصادی با صدور برگه چک به نام افراد خفته در صندوق بود.

بیش از 450 شاکی در این پرونده وجود داشت و هفت نفر دستگیر شدند. ارجاع کننده که نگران پرونده فوق بود به رئیس قوه قضائیه مراجعه کرد و گفت: تاکنون این پرونده به دلیل تشکیل پرونده در استان های مختلف با عدم صلاحیت دادگاه مواجه بوده و این مشکل روند رسیدگی را به تاخیر انداخته است. پرونده و از بازپرس پرسید. این پرونده که در دادسرای مرکز مازندران مفتوح است نباید برای تکمیل پیگیری این پرونده منتقل شود.

در همین راستا قاضی قوه قضائیه با رئیس کل دادگستری مازندران تماس گرفت و دستورات تسریع در رسیدگی به این پرونده را صادر کرد و با مهم دانستن آن به بازپرس مربوطه توصیه کرد به دلیل اشرافیت وی جهت تکمیل پرونده منتقل نشود. رئیس کل دادگستری همچنین تاکید کرد: نقش افرادی که این چک ها را در اختیار متهمان قرار می دهند در سیستم بانکی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: متهم این پرونده ممکن است در تعدادی از نهادهای ذیربط مسئولیت داشته باشد و نباید خط قرمزی برای برخورد با آنها وجود داشته باشد.

در همین زمینه، رئیس قوه قضائیه با علی اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تماس گرفت و دستورات لازم برای بررسی موضوع را به وی صادر کرد و تاکید کرد که مقوله سوء استفاده از چک برای مقاصد مجرمانه از جمله موارد است. مشکلاتی که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، 23 تیرماه امسال در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی از دادسرای شهید مقدس تهران، دو نفر از متهمانی که پرونده آنها در دیوان عالی کشور رسیدگی شد، از اعضای یک باند سازمان یافته جعل از طریق چک های سرقتی. اعضای این باند با سرقت چند هزار فقره چک از منازل و خودروهای مردم در شهرهای مختلف اقدام به جعل امضاء کرده و این چک ها را به قیمت دو تا سه میلیون تومان به فروش می رساندند. تراکنش های مالی برخی از اعضای باند مذکور ماهانه بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است.

صدور دستور به قاضی کل استان اردبیل مبنی بر اختلاف ساکنان یکی از مناطق این استان با یک نهاد از دیگر دیدارهای مردمی رئیس قوه قضائیه بود.

یکی دیگر از شکایات چندگانه مطرح شده در جلسه علنی رئیس قوه قضائیه مربوط به موسسه ای بود که مدعی اعزام دانشجو به خارج از کشور و صدور مجوز چاپ کتاب و تضمین پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه های کشور بود. این موسسه از برخی افراد مبالغی بین 200 تا 800 میلیون دریافت کرده است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به فردی که در این پرونده چند شکایتی خود را شکات معرفی کرده و با یادآوری اینکه برای وکالت شکات باید سند محضری داشته باشد، گفت: چگونه این کار را برای مواردی مانند صدور کتاب و پذیرش دانشگاه؟شما به موسسه ای اعتماد کردید که دکتری مسیر قانونی و مشخص خودش را دارد. مشخص نیست مؤسسه ای که مجوز چاپ کتاب یا پذیرش دانشجو در کشور را صادر کرده، فقط با وجود تابلویی در سر یک مکان قانع شده است یا خیر.

رئیس کل دادگستری با اشاره به لزوم بررسی نقش شکات در توسعه این پرونده چند شکایتی دستور رسیدگی به آن را صادر کرد.

یکی از مشتریان رئیس کل دادگستری در این جلسه عمومی با بانک برای راه اندازی یک واحد تولیدی قرارداد مشارکت داشت که پس از بروز مشکل با طرف مقابل خود از این بانک شکایت کرد. پس از رد درخواست وی در مراجع بدوی و تجدیدنظر، این شخص درخواست اعمال ماده 477 را کرد. قاضی پس از آشنایی با موضوع طی نامه ای به ضابط قضایی مربوطه دستور داد تا قبل از شروع رسیدگی برای تصویب ماده 477 رسیدگی ویژه به موضوع انجام شود.

در این دیدار علنی یکی از بازدیدکنندگان که اهل خوزستان و شقات بود به عنوان پرونده چند شاکی مطرح شد، اظهار داشت که در نتیجه چهار سال رفت و برگشت پرونده مذکور بین دادگاه و بازپرسی، اسامی چند نفر از افراد شکات از این پرونده خارج شده اند. رئیس قوه قضائیه پس از استماع و بررسی پرونده با رئیس قاضی استان خوزستان تماس گرفت و موضوع را پیگیری و دستورات لازم را برای حل سریع آن صادر کرد و خطاب به رئیس قاضی استان خوزستان گفت: طبیعتا این پرونده در نظر گرفته خواهد شد. در این اندازه نباید چهار سال طول بکشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار علنی امروز پس از پیگیری موضوع در تماس با رئیس قوه قضائیه، ابعاد و جزئیات این پرونده را برای رئیس قوه قضائیه تشریح کرد. قاضي پس از شنيدن اين توضيحات تاكيد كرد: از توضيحات ارائه شده مشخص مي شود كه زمان نظارت صرفاً براي پرونده مورد نظر تعيين شده است كه نبايد چنين باشد; باید بپذیریم که همکاران ما در دادگاه در این مورد سهل انگاری کرده اند و باید نسبت به این قصور اقدام کرد. همچنین باید دقیقاً مشخص کند که نام شکایت از پرونده حذف شده است.

در این دیدار علنی یکی از شهروندان خمینی شهر با بیان اینکه رسیدگی به پرونده وی به تاخیر افتاده است، گفت: پرونده ای که محتوای آن مربوط به دعاوی ملکی و جعل باشد. در این رابطه رئیس قوه قضائیه با مراجع قضایی استان اصفهان تماس گرفت و دستور رسیدگی و پیگیری فوری را صادر کرد.

با اقدامات بعدی مقام منطقه ای مربوطه مشخص شد که علت اصلی اطاله دادرسی در پرونده مذکور، اقدامات خود شاکی بوده که ابتدا از شکایت خود به دادسرا منصرف شده و سپس با طرح ادعای دیگری. . وی در خصوص تصرف عدوانی اموال خود از همکاری با کارشناس پزشکی قانونی خودداری کرد.

در دیدار علنی رئیس قوه قضائیه، فردی که خود را نماینده شاکی پرونده چند شاکی پروژه آفتاب ری معرفی کرد، به تشریح جزئیات این پرونده پرداخت و گفت: رأی واحد اجرا نیست. توجه به واگذاری اموال کلاهبردار و مشروط بر آن است که این اموال تعهدات مشارالیه را به شاکیان پرونده بازپرداخت کند. قاضی پس از ارائه توضیحات به این موکل، با رئیس دادگستری شهرری تماس گرفت و موضوع را جویا شد; با توضیحات این ضابط قضایی مشخص شد اموال کلاهبردار پرونده در دو مرحله به مزایده گذاشته شده اما به فروش نرسیده است و در این خصوص هیچ قصوری از سوی واحد اجرایی صورت نگرفته است. بعلاوه، کلاهبردار پرونده به بالاترین مجازات قانونی محکوم شد. رئیس قوه قضاییه در ادامه برای تسریع در تحقق مطالبات شکات به این مددجو راهنمایی های کارشناسی کرد.

پرونده دیگری که در این جلسه عمومی با شکایات متعدد مطرح شد، پرونده ای بود که مربوط به تعاونی مسکن فرهنگیان در یکی از مناطق استان تهران بود. نامبرده یکی از شکات اولیه پرونده است که پس از محکومیت کارمند سابق تعاونی در همان تعاونی مسئولیت را بر عهده گرفت. این موکل پس از تشریح جزئیات پرونده اظهار داشت: اسناد پرونده در شعبه بازپرسی مربوط مفقود شده و رونوشت این مدارک نیز پس از مدتی مفقود شده است. رئیس قوه قضائیه در ادامه درباره میزان و جزئیات این پرونده از فرد ارجاعی سؤال کرد و مشخص شد که این فرد بدون هیچ اختیاری در این تعاونی مسئولیت را بر عهده گرفته و مدعی شد از میزان واریزی اطلاعی نداشته و رسید در حساب تعاونی؛ قاضی برای تسریع در روند رسیدگی به این پرونده دستوراتی را به رئیس کل دادگستری استان تهران صادر کرد و خطاب به ارجاع کننده گفت: اگر ادعای شما مبنی بر مفقود بودن مدارک این پرونده صحت دارد، با مقصر. در نظر گرفته خواهد شد.

کلاهبرداری خودرویی با 160 کالای گمشده، یکی از مراجعه کنندگان به رئیس قوه قضائیه را بزرگ کرد. این فرد اظهار داشت که شاکیان پرونده از روند رسیدگی اطلاعی نداشتند. رئیس قوه قضائیه پس از استماع محتوای شاکی و بررسی و رسیدگی به پرونده و مشخص شدن آن در مرحله اجرا به فرد مراجعه کننده اعلام کرد از واحد قضایی مربوطه گزارشی مبنی بر نتیجه حکم صادره دریافت خواهد شد. در مورد شما .

ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم یکی از رویکردهای اصلی حجت الاسلام والمسلمین محسنیاژی است و رویکرد مدیریتی وی در طول مدت انتصاب به ریاست قوه قضائیه مؤید اعتقاد و احترام وی به برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم و مردم است. سیستم قضایی با دقت به نظرات و مشکلات آنها گوش می دهد.

رئیس قوه قضائیه علاوه بر اینکه شخصا موظف است جلسات مردمی را در برنامه های کاری خود قرار دهد، در چندین مواضع و سخنرانی، مسئولان و مسئولان قوه قضائیه مرکز و استان ها را موظف به توجه به برگزاری مستمر کرد. جلسات عمومی

جلسات عمومی رئیس قوه قضائیه نیز به اشکال مختلف برگزار می شود. از جمله دیدارهای مردمی در سفرهای استانی، بازدید از مراجع و مراکز قضایی و دیدار مستقیم و فوری با افراد ذیربط با روابط عمومی قوه قضائیه و بازدید از مساجد بدون واسطه با مردم از جمله موارد مستقیم است. ارتباطات رئیس دولت با مردم

دیدگاهتان را بنویسید