بررسی این احتمال که استقلال قهرمان نیست

بررسی این احتمال که استقلال قهرمان نیست

تیم استقلال در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف شهر هودرو رفت که آرمان رمضانی در دقایق پایانی با یک گل به برتری رسید. پیش از آن دیدار پرسپولیس نزدیک ترین پیروان استقلال در اصفهان با تساوی یک بر یک مقابل ذوب آهن متوقف شد. به این ترتیب فاصله دو تیم بالای جدول به 6 امتیاز رسید و با توجه به 4 هفته باقی مانده تا پایان استقلال، شانس بسیار خوبی برای قهرمانی وجود دارد.

آبی ها در طول فصل باید با فولاد، مس رفسنج، آلومینیوم اراک و نفت مسجد سلیمان روبرو شوند. شاگردان فرهاد مجیدی بدون توجه به نتایج پرسپولیس در صورت کسب 7 امتیاز از این 4 دیدار قهرمان می شوند. اتفاقی که برای تیم فرهاد مجیدی نباز چندان سخت و دست نیافتنی نیست. البته دو دیدار استقلال در فولاد آره نا مقابل تیم قدرتمند جواد نکونام که انگیزه زیادی برای تحمیل اولین شکست استقلال در این فصل دارد و رفسنجان کپر که سخت برای کسب سهمیه می جنگد کار آسانی نخواهد بود. احتمالا بقایای امیدهای پرسپولیس برای سر خوردن به حریف مربوط به همین دو مسابقه است.

فولاد در حال حاضر با 4 برد و تساوی در یکی از 5 بازی قبلی خود آماده ترین تیم ایران است. استقلال در حال حاضر از 26 بازی 60 امتیازی دارد که رکورد گلزنی در این فصل است. در این شرایط استقلال این فرصت را دارد که امتیازات خود را به 70 برساند و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر 10 امتیاز دیگر کسب کند. این یعنی آبی ها موفق شدند بدون باخت به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند که در تاریخ لیگ برتر بی سابقه است.

رکورد دیگری که استقلال می تواند به دست بیاورد و البته بسیار سخت، تک رقمی نگه داشتن تعداد گل های زده است. استقلالی ها تا اینجای فصل فقط 9 برد کسب کرده اند و باید 4 بازی دیگر درهای خود را بسته نگه دارند تا لیگ را با گل تک رقمی به پایان برسانند.

فرهاد مجیدی از هر نظر بهترین تیم لیگ امسال است و اختلاف امتیاز آنها با سایر تیم ها و اعداد و ارقام مقابل نام این تیم در جدول رده بندی نیز همین را ثابت می کند. استقلال فاصله زیادی با قهرمانی ندارد. حریف آنها در 4 بازی اخیر دو بازی بسیار سخت مقابل سپاهان و تراکتورسازی دارد که امتیاز باخت تیم نه چندان آماده یحیی می تواند استقلال را در آستانه تعطیلات قهرمانی این روزها به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید