بررسی تقویت تجارت بین ایران و پاکستان / کمیته روابط خارجی سنای پاکستان خواستار توسعه روابط با ایران است

زمان: 10:08
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776019

در دیدار هیئت پارلمانی ما با مقامات پاکستانی ؛

در دو ملاقات جداگانه ، هیئت پارلمانی ما با اسد قیصر ، رئیس پارلمان و عبدالرزاق داود ، نخست وزیر و مشاوران وزارت بازرگانی پاکستان دیدار کرد تا راههای توسعه تجارت دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل حسین زهی ، نایب رئیس کمیسیون شهروندان مجلس ، در سفر گروه دوستان اسلامی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به اسلام آباد ، در مصاحبه با عصر هامون اظهار داشت: آنها به عنوان دو دولت مهم اسلامی شناخته می شوند که می تواند نقش مهمی در انسجام و وحدت جهان اسلام ایفا کند.


وی ادامه داد: در این جلسات در بررسی جامع سطح فعلی روابط تجاری دو کشور ، موانع رسیدن به اهداف تجاری مشترک تعیین شده مورد توجه قرار گرفت.

به گفته نماینده مجلس هاش ، مقامات پاکستانی همچنین گفتند که این کشور اهمیت زیادی برای روابط با ایران قائل است و دو کشور همیشه روابط خوبی داشته اند. پارلمان ایران و پاکستان می توانند نقش مهمی در تقویت همکاری های دوجانبه ، به ویژه در توسعه تجارت ایفا کنند.

وی افزود: آنها همچنین از روند رو به رشد تقویت و گسترش روابط تجاری بین ایران و پاکستان ابراز رضایت کردند و در این دیدارها هیات ایرانی و نمایندگان پاکستان بر ضرورت هم افزایی اقتصادی با توجه به آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه تاکید کردند. منطقه توسعه منطقه تجارت “مرزها در مورد ایجاد بازارچه های مرزی ، همکاری گمرکی و جلوگیری از تجارت غیرقانونی در مرزهای دو کشور رایزنی کردند.

27926b74 7192 402e 81ac 0233139fb4fc خبر خاکستری

حسین زهی در ادامه از دیدار هیئت پارلمانی ایران با سناتور شیری رحمان از حزب مردم و رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان خبر داد و گفت: تقویت همکاری های سیاست خارجی برای نزدیک شدن دو کشور همسایه.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: انتظار می رود مجلس وارد بحث سیاست خارجی شود و با توجه به مرز مشترک می توان از این موقعیت بیشتر در توسعه تجارت مشترک استفاده کرد.

وی در این نشست گفت سناتور شیری رحمان ، رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی بین دو همسایه تاکید کرد و خواستار روابط عمیق فرهنگی ، تجاری ، اقتصادی و دیپلماتیک بین پاکستان و ایران شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید