بررسی دستمزد کارگران 1401 / شناسه کارگری سال بعد

بررسی دستمزد کارگران 1401 / شناسه کارگری سال بعد

روز جدید خدایی گفت: در حال حاضر کارگروه مشترک دستمزد کارگروه، کارفرما و دولت محاسبه هزینه خانوار را با هم آغاز کرده اند و تا یک ماه آینده این محاسبه نهایی می شود.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره افزایش دستمزد کارگران در سال 1401 گفت: حداقل دستمزد کارگران برای حل مشکلات معیشتی، فارغ از اینکه کارگروه درباره این دو رقم چه نظری دارد، چقدر باید باشد.

وی افزود: در حال حاضر کارگروه مشترک دستمزد کارگروه، کارفرما و دولت محاسبه مشترک هزینه خانوار را آغاز کرده و این محاسبه تا یک ماه آینده نهایی می شود. پس از نهایی شدن این ارقام، هزینه زندگی سبد خانوار مشخص خواهد شد.»

خدایی بیان کرد: بررسی مستقل کارگروه می گوید هزینه زندگی بیش از 10 میلیون تن در ماه است اما با توجه به اینکه این کارگروه سه جانبه شروع به کار کرده است منتظر نتیجه این کارگروه هستیم تا ببینیم چه اعداد و ارقامی است. کاستی های معیشتی آنها ناشی از تورم است. قطعا به دنبال جبران کاهش قدرت خرید کارگران هستیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره بایرام کارگران گفت: بر اساس قانون کار از حقوق دریافتی عیدی کارگران دو برابر می شود مشروط بر اینکه کمتر از حداقل دستمزد و بیش از 3 برابر آن نباشد. حقوق. هر کارگر با علم به اینکه سقف عیدی او بر اساس همان 3 برابر حقوق محاسبه می شود، می تواند حقوق خود را دو برابر کند.

دیدگاهتان را بنویسید