بررسی طرح بانکداری اسلامی در مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879250

در نشست هم اندیشی بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، طرح دو شورا در خصوص وظایف، اهداف، ساختار و تعهدات بانک مرکزی مورد بررسی و نقد قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب نظران این حوزه، نشست هم اندیشی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد که مورد انتقاد قرار گرفت.

در ابتدا نمایندگان حاضر در جلسه گزارشی از روند تدوین طرح و تصویب کلیات طرح بانکی جمهوری اسلامی ایران به صحن مجلس ارائه کردند.

پس از این جلسه که با حضور اساتید دانشگاه علامه طباطبایی، مؤسسه امام خمینی، دانشگاه کوم و همچنین صاحب نظران حوزه پول و بانک برگزار شد، لزوم اصلاح قانون بانکداری، لزوم لغو ربا و ممنوعیت پول از هر یک از بانک های خصوصی بر لزوم اصلاح همزمان ساختار بانکی و بانک مرکزی، اصلاح سیاست پولی بانک مرکزی، ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی نظام سپرده گذاری کشور، مشکلات استقلال بانک مرکزی و لزوم رتبه بندی تاکید کردند. سیستم بانکی.

همچنین حاضران در جلسه با تشریح مشکلات اصلی و ساختاری طرح بانکی جمهوری اسلامی ایران و مبنای آن برای ایجاد بدهی و پول، به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

در این جلسه دکتر علی اکبر کریمی، دکتر مهدی عسگری، دکتر روح اله ایزدا، حجج اسلام حسین میرزایی و محمد تقی نکدلی و دکتر محسن زنگنه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی مسائل و ابهامات طرح بانکی پرداختند. جمهوری اسلامی ایران با کارشناسان پولی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید