بررسی مشکلات ناشی از سیل در استان های جنوبی

ساعت: 23:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799275

به گفته سخنگوی دولت، رسیدگی به مسائل و مشکلات ناشی از سیل اخیر در استان های جنوبی کشور از مهمترین محورهای جلسه امروز هیئت دولت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پایان جلسه هیئت دولت، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با تشریح مصوبات جلسه امروز، خاطرنشان کرد: جلسه امروز هیئت دولت به بررسی مسائل و مشکلات ناشی از سیل اخیر در استان های جنوبی کشور اختصاص داشت. این بحران تعدادی از وزرای دولت به استان های مربوطه اعزام شدند که در این راستا معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان های جنوبی به تفصیل در جریان مشکلات قرار گرفت و گزارش هایی دریافت کرد.

وی افزود: استانداران سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس نیز به صورت مجازی در جلسه امروز شورای دولت شرکت کردند. این در حالی است که کارکنان نهادهای انقلابی متولی و همکار دولت در حل مشکلات مردم این حوزه از جمله رئیس کمیته مددکاری امام خمینی (ره)، رئیس اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و رئیس بنیاد در این جلسه برای مستضعفان انقلاب اسلامی بحران کشور حضور داشت. پس از اعزام وزرا در محل، مشکلات مربوط به بحث کشاورزی در منطقه، کشاورزان، کشاورزان، مشکلات مربوط به مسکن و منازل مردم سیل زده، موضوع برق، سوخت، آب، تدارکات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این جلسه وزیر کشور گزارشی از نیاز استان های سیل زده ارائه کرد.

تخصیص 50 میلیارد تن اولیه برای هر استان درگیر سیل به صورت دستمزد

بهادری جهرمی با بیان اینکه در تصمیم اولیه به هر استان مبلغ 50 میلیارد تن به عنوان حقوق اختصاص داده شد، گفت: این مبلغ در اختیار استانداران مربوطه قرار گرفت تا در گزارش های اولیه و بر حسب نیاز هزینه شود. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین اعلام کرد سیمان مورد نیاز برای ساخت و یا تعمیر خانه های تخریب شده به صورت رایگان در اختیار چهار استان قرار می گیرد. همچنین بنیاد برای هر یک از این استان ها 15 میلیارد تن تخصیص داد.

سخنگوی دولت افزود: برای تامین لوازم خانگی، غذای گرم، پتو و اقلام ضروری مانند ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد نیز اقدامات خوبی انجام داده اند. بنیاد مستضعفان اقدامات دیگری نیز انجام داده است که به زودی انجام خواهد شد. کابینه همچنین مصوبه ای در حمایت از تامین مسکن موقت، بازسازی، نوسازی یا ساخت و ساز برای هموطنانی که آسیب دیده اند، تصویب کرد. در این راستا مبالغی از جمله 15، 20 و 25 میلیون به این منظور اختصاص یافت. همچنین راهکارهایی برای رفع مشکل چاه ها، شبکه های آب آسیب دیده، تامین علوفه دام، بذر مورد نیاز دامداران و دام های مورد نیاز دام های تلف شده مصوب شد که از سوی مسئولان مربوطه تشریح شد. به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: رئیس جمهور دستور داد مبالغ و مصارف مصوب از فردا تخصیص و سازمان برنامه و بودجه با سرپرستی معاون اول رئیس جمهور در اختیار استان ها قرار گیرد. مدیران و فرمانداران همچون گذشته تلاش کرده اند تا به سرعت از خسارات این سیل جلوگیری کرده و عواقب به جا مانده را برطرف کنند و تا حد امکان از درد ناشی از سیل بکاهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید