بررسی نقش حسن روحانی در بازار ماکارونی/ دلیل تمجیدهای مکرر رئیس جمهور سابق و 13 وزیر و معاون وی از زر ماکارونی چه بود؟


ساعت: 21:41
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836448

این روزها که خبر دپوی ماکارونی از سوی برخی تهیه کنندگان به گوش می رسد، تعریف و تمجید حسن روحانی و معاونانش از ملک مکرانی در ایران، «زر مکارانی» در زمان «مرتضی سلطانی» بیش از پیش در افکار عمومی جنجالی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها با شایعه دپوی ماکارونی از سوی برخی تولیدکنندگان، تمجید و حمایت حسن روحانی، رئیس جمهور سابق و چند تن از مقامات برجسته دولت سابق سلطان مکرانی در ایران، زر مکرانی به رهبری مرتضی سلطانی مشاور نعمت زاده، وزیر سابق وزارت صمت، در هشت سال گذشته به طور فزاینده ای مورد سوال افکار عمومی قرار گرفته است.

در سال های 94 و 95 و در آستانه انتخابات 96، تجلیل از مرتضی سلطانی توسط حسن روحانی و 13 وزیر و معاونش در تجلیل از تهیه کننده نمونه به اوج خود رسید، اما مشخص است که این سریال به رنگ و بوی ارج می نهد. او یکی از حامیان انتخاباتی روحانی بود.

حسن روحانی در سال 95 برای دومین بار طی چهار ماه گذشته به استان البرز سفر کرد تا از دو کارخانه که بزرگترین سرمایه گذاران انتخاباتی دولت تدبیر و امید محسوب می شدند، بازدید کند. وی همچنین همزمان با حضور رئیس جمهور سابق از جشنواره ای به نام «نام و نشان ایرانی» با حضور نعمت زاده وزیر سابق صمت و برخی مقامات سابق دولت یکی از چهره های اصلی وی محسوب می شد. زرماکارون به عنوان بزرگترین برند ملی معرفی می شود و در مراسمی دیگر لوح و تندیس امین الضرب به مرتضی سلطانی به عنوان کارآفرین برتر و رئیس مجموعه طلا با حضور معاونین سابق دولت مانند اسحاق جهانگیری و حتی اهدا می شود. نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر. مرتضی سلطانی رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی و تحقیقاتی زر را به عنوان مشاور صادراتی خود معرفی کرد.

در اعیاد مختلف دولت تدبیر و امید؛ تجلیل از شرکت زرمکاران را به عنوان تولید کننده نمونه شاهد بودیم اما این در حالی است که فعالیت ها و حمایت های مرتضی سلطانی، مدیرعامل زرمکاران از حسن روحانی نشان می دهد که همه این اقدامات فقط رنگ و بوی سیاسی دارد و سلطان مکارانی در ایران در حال انتخاب حسن روحانی برای انتخاب حسن روحانی است. .

مرتضی سلطانی در آذرماه ۱۳۹۵ با محمدرضا نعمت زاده قرارداد مشاوره دریافت کرد و قائم مقام نهاد ریاست جمهوری در بازدید از گروه صنعتی و پژوهشی زر، پروژه پالایشگاه غلات زر را نمونه ای نادر و ارزشمند در صنعت ایران توصیف کرد. بهترین صنایع جهان برابر هستند و در مراسم های مختلف پاستا به عنوان حامی حقوق مصرف کننده و همچنین صادرکننده نمونه انتخاب می شود و مدال افتخار صادرات کشور در حوزه صنعت به مرتضی سلطانی اعطا می شود.

این فهرست باید شامل عناوینی مانند تندیس هوش تجاری، جایزه ملی موفقیت، بهترین شریک تجاری، تندیس طلایی حمایت از مصرف کننده، تندیس و تصویر یک مدیر نمونه جوان، تندیس روز جهانی حلال به انتخاب انجمن صاحبان برند استاندارد و غیره همچنین اضافه شده است.

سوال اینجاست که این همه تشکر و ارادت به یک واحد تولیدی که کمتر از دو سال (95-94) در چهار سال آخر سال اول دولت کاملا خصوصی اداره می شود چیست؟ و چرا امروز وقتی نیاز به حضور قوی در بازار احساس می شود، شرکت شانه های خود را بالا می اندازد؟

در کمتر از دو سال، هشت نماینده مجلس و کارمند دولت، پنج وزیر و رئیس جمهور از مردی که تقریباً در کشور بی نظیر است تمجید کردند و دولت آن روزها در اردیبهشت 96 مشغول فعالیت های انتخاباتی و سیاسی بود و این همه حمایت از یک خصوصی. واحد تولیدی دلیلی جز انگیزه انتخاباتی نداشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید