بررسی گزارش عملکرد ستاد مبارزه با دوپینگ کشور با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان

ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783003

در دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، اعضای این ستاد به بررسی عملکرد این ستاد در سال های 2020 و 2021 پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، این جلسه به ریاست مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای کشور، دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد. گزارش عملکرد دو ساله کارخانه. وی در گذشته گفت: در سال 2021 از ورزشکاران 25 فدراسیون 773 بار نمونه گیری شد که 17 مورد تخلف ثبت شد که دو مورد آن مربوط به امتناع ورزشکاران و یک مورد مربوط به تخلفات محرومیتی بود. این در حالی است که در سال 2020 از 416 نمونه از 18 فدراسیون، 14 مورد تخلف به ثبت رسیده است که با توجه به تعداد نمونه ها و تخلفات، وضعیت به سمت سالم سازی پیش می رود.

در این دیدار علی نژاد با تقدیر از تلاش های انجام شده بر صدور گذرنامه بیولوژیک برای ورزشکاران استقامتی و قدرتی کشور تاکید کرد و گفت: همانطور که می دانید صدور این گذرنامه از 11 آبان ماه با همکاری کشور قطر آغاز می شود. آزمایشگاهی: «اما از آنجایی که نمونه برداری برای ورزشکاران استقامتی و قدرتی باید چهار بار در سال انجام شود، برای صرفه جویی در وقت و هزینه، بهتر است این کار را با یکی از آزمایشگاه های داخلی انجام دهید.

موضوع بعدی که اعضای این مجمع به آن اشاره کردند جریمه ورزشکاران متخلف بود و مقرر شد ورزشکار متخلف که چهار سال دیگر برکنار می شود، مکلف به پرداخت 500 میلیون ریال جریمه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید