برف و باران می آید / هوا رو به سردی است


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915065

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در هفته آینده وضعیت جوی کشور دچار تغییراتی می شود که منجر به سردی هوا و بارش برف و باران می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در روز جمعه 20 آذر 1401 در سواحل دریای خزر و در خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی و ارتفاعات منطقه البرز مرکزی به صورت پراکنده باران پیش بینی می شود.

روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش ها در اردبیل و سواحل دریای خزر افزایش می یابد. در برخی مناطق شمال غرب و برخی از دامنه های جنوبی البرز بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

روز یکشنبه بارش در شمال غرب کاهش می یابد و در سواحل شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی شمالی و همچنین دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران پیش بینی می شود. و در ارتفاعات این مناطق و اردبیل برف پیش بینی می شود.

این وضعیت روز دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل ادامه دارد. برای استان های البرز و تهران نیز بارش باران پیش بینی می شود و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، این روز افزایش ابر، در جنوب غرب، مناطق زاگرس مرکزی، رگبار باران و رعد و برق، در برخی مناطق مناطق بوشهر، فارس و کرمان.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش ها در مناطق اعلام شده روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

همچنین هفته آینده از یکشنبه تا سه شنبه (23 تا 25 آذرماه) شاهد بارش برف در ارتفاعات رشته کوه البرز خواهیم بود که افزایش احتیاط ترافیکی در این مناطق را می طلبد.

از یکشنبه تا سه شنبه کاهش نسبی دما بین 4 تا 8 درجه برای نوار شمالی کشور و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود.

آسمان تهران نیمه ابری، در نقاطی وزش باد و از بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید