برنامه اقتصادی دولت حفظ ثروت ملت ماست


ساعت: 18:59
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840166

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه طرح اقتصادی اخیر دولت موجب حفظ ثروت ملت ما می شود، گفت: اتفاقات اقتصادی هفته گذشته در کشورهای همسایه نشان داد که ایران در واقع به کشورهای همسایه یارانه می دهد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ماآیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته خود با اشاره به افتتاح چندین پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد کشور گفت: 82 پروژه صنعتی و عمرانی است. وی در مناطق آزاد کشور را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد و گفت: این پروژه ها برای هشت هزار نفر مشغول به کار شدند. در این جلسه آقای سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گزارشی از فعالیت این شورا در سال 1400 ارائه کرد و گفت: در سال 1400 36 هزار میلیارد تن فولاد در مناطق آزاد و 64 هزار فولاد سرمایه گذاری شده است. میلیارد تومان در مناطق ویژه اقتصادی که 9 درصد آن از بخش خصوصی بوده است. هر ایرانی به جز استان اردبیل از این گزارش راضی است. اردبیلی که مورد تایید نباشد اجرا نمی شود؟ چه کسی جواب محرومیت 36 هزار میلیاردی ما را خواهد داد؟

آیت الله عاملی ادامه داد: با این محرومیت دچار عقب ماندگی خاصی در توسعه منطقه آزاد خواهیم شد، چه کسی پاسخگو است؟ در اینجا به صراحت می گویم که عدم اجرای مصوبه قانونی منطقه آزاد اردبیل شرمساری بزرگی برای دولت است، آیا دولت می تواند به ما پاسخ دهد که این تجاوز بزرگ به احقاق حقوق بزرگ و اهانت به مردم استان باعث می شود. ادامه هید ؟! در این دیدار آقای رئیسی در مورد اهمیت گسترش همکاری ها با منطقه اوراسیا صحبت کردند و نقش مناطق آزاد را در این زمینه بسیار مهم دانستند، من می گویم آقای رئیس جمهور!

وی گفت: اگر واقعاً این را باور دارید، پس چرا مهمترین منطقه آزاد را که رئیس می تواند نقش حیاتی در آن داشته باشد، متوقف کردید؟ آقای رئیس جمهور! آیا می دانید هر روز که منطقه آزاد اردبیل تعطیل می شود، هم استان و هم کشور به شدت آسیب می بینند؟ آیا می دانید بی توجهی دولت در این زمینه منجر به نفرت و بدبینی شدید می شود؟ آقای رئیس جمهور! استان ما چه گناهی دارد که باید تاوان اختلاف دولت و شورا را به مقتضی بپردازد؟

حاطب جمعه اردبیل با اشاره به آخرین تحرکات رسانه های معاند گفت: رسانه های بدنام معاند در چند روز اخیر به ستاد فرماندهی اغتشاشات ایران تبدیل شده اند. مردم ما را با تمام توان و با تمام شگردها تحریک کردند، فریاد زدند که حذف ارز ترجیحی فاجعه است، در حالی که در زمان معرفی ارز ترجیحی در دولت قبل فریاد می زدند که ارز ترجیحی فاجعه اقتصادی است. دولت، زمینه را برای حمله همه جانبه و تبدیل ایران به افغانستان، لیبی، سوریه، عراق و یمن آماده می کنند و زیرساخت های ایران را برای همیشه نابود می کنند.

وی به مانور مشترک آمریکا و اسرائیل با هواپیماهای مدرن آمریکایی اشاره کرد و گفت: اسرائیل گفت; می خواهیم با هم به زیرساخت های هسته ای ایران حمله کنیم! 30 سال است که می گویند ما حمله می کنیم، اما با حمله نکردن، جایگاه ایران را به شدت بالا می برند، اسرائیل در تاریخ ننگین خود به چندین کشور حمله کرده اما قبلا به ما اطلاع نداده است. که سیاه نمایی در مذاکرات هسته ای است.

آیت الله عاملی گفت: از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و نیروی انتظامی به خاطر مدیریت خوبشان در رعایت حرمت و حرمت مردم در هفته های اخیر و به ویژه همکاری بسیار خوب مردم محترم استان صمیمانه تشکر می کنم.

برنامه اقتصادی اخیر دولت حفاظت از ثروت ملت ماست

وی با بیان اینکه برنامه اقتصادی اخیر دولت موجب حفظ ثروت ملت ما خواهد شد، خاطرنشان کرد: اتفاقات اقتصادی کشورهای همسایه که هفته گذشته رخ داد نشان داد که ایران در واقع به کشورهای همسایه یارانه می دهد! هشت سال است که به آنها یارانه می دهیم. ما از دولت تشکر می کنیم که به طور کامل از ثروت ملت محافظت می کند، اما یک نکته مهم داریم: با اجرای این طرح مهم اقتصادی، قیمت کالاهای غیر یارانه ای افزایش یافته و باعث نگرانی ملت ما از اجرا شده است، چیزی نیست. تا زمانی که اجرای طرح اقتصادی ربطی به آنها نداشته باشد، از دولت می‌خواهم که کالاها را به وفور وارد بازار کند. ما منتظر اقدام دولت در مورد این کالاها هستیم. در صورت عدم کنترل، اقدامات خوب دولت زیر سوال می رود، از دولت محترم تقاضا داریم با درایت و مدیریت به نگرانی های مربوط به این محصولات پاسخ دهند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از سپاه پاسداران گفت: به چند دلیل از سپاه پاسداران تشکر می کنیم. بیش از یک ماه است که جریان عظیمی از روشنگری در مورد طرح اقتصادی اخیر ایجاد کرده اند. تعداد بسیجیان شرکت کننده در این رزمایش به حدی است که دشمن در زمان ولیعهد و در بحبوحه حوادث غیرمترقبه در کشور فرصت توطئه و برنامه ریزی را از دست می دهد. دنیا آرزوی تقلید از چنین قدرت بزرگی از مردان را دارد. بدون رهبری آرمان گرایانه و باورهای دینی، چنین جریانی در هیچ کجا صورت نمی گیرد.

آیت الله عاملی با تشریح ترفندهای دشمنان برای خنثی کردن طرح اقتصادی دولت، افزود: ملت عزیز توجه داشته باشند که دشمن در ماجرای اخیر مجروح و شکست خورده و به همین دلیل همه جا خودش را می زند. به میدان می آیند تا حیوانات را با قیمتی بالاتر از قیمت بازار حیوانات جمع آوری کنند. مزارع را غرق گندم و جو می کنند و این محصولات حیاتی را با قیمتی بالاتر جمع آوری می کنند تا به دولت تحویل نشوند. بحران است. من از کشاورزان می خواهم که این موضوع را به مقامات امنیتی و انتظامی گزارش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید