برنامه جدید دولت برای پرداخت یارانه به خانوارها در سال 1401

دولت جدید قصد دارد در سال 1401 یارانه خانوارها را پرداخت کند

روزنو: مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها از نهایی شدن موثرترین سامانه پرداخت تسهیلات و یارانه های اجتماعی برای استفاده در لایحه بودجه 1401 خبر داد.

امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها در جلسه بررسی و ارزیابی منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها با حضور مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 1401 با اشاره به نهایی شدن موثرترین سامانه رفاهی. و یارانه برای سرپرستان خانوار. وی گفت: بهبود رفاه جامعه و فاصله طبقاتی. جزئیات دقیق و کارشناسی یکی از سناریوهای پیشنهادی برای تهیه بودجه سال آینده در اختیار ستاد قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان یارانه ها در کشور با اشاره به بررسی مصارف بر اساس قانون، گفت: در این گزارش 50 درصد پرداختی های حمایتی خانوار، 30 درصد حمایت از تولید و 20 درصد زیرساخت ها در هزینه ها در نظر گرفته شده است. .

وی ادامه داد: در این گزارش امکانات منابع جدید به عنوان ورودی سازمان هدف در سال 1401 که پیش از این در دبیرخانه کارگروه ارشاد بودجه 1401 مطرح شده بود، به تفصیل تشریح شده است.

حاجتی با اشاره به یارانه های پنهان گفت: حجم یارانه های پنهان در حوزه انرژی، کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و موسسات کشاورزی و همچنین وضعیت دهک های جمعیتی کالاهای اساسی و حامل های انرژی را دارد. به تفصیل مورد مطالعه قرار گرفته است.”

مدیرعامل سازمان یارانه ها در پایان تاکید کرد: این گزارش طی جلسات متعدد دبیرخانه کارگروه با دفاتر برنامه و بودجه سازمان، دستگاه های مرتبط در وزارتخانه های مختلف و همچنین با استفاده از آمارهای پژوهشی و رسمی از جمله جمع آوری شده است. مرکز آمار ایران

گفتنی است سازمان هدفمندسازی یارانه ها در کشور به عنوان دبیرخانه کارگروه هدایت یارانه ها به ستاد تنظیم بودجه 1401، تهیه و تدوین منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها را بر عهده دارد. زمان.

دیدگاهتان را بنویسید