برنامه خداوند برای دستگیری بندگان در ماه مبارک رمضان / خودسازی، تجدید نظر و خویشتن داری حزب


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819797

حجت الاسلام حسینی کارشناس مذهبی گفت: عده ای در ماه مبارک رمضان گرفتار گناه شدند، زیرا درکی از آن ماه نداشتند. پس باب توبه به روی کسی که عمداً گناه نکند و اصرار بر گناه نداشته باشد، برای گناه تلاش نکند و از گناه خود پشیمان شود، باز است، خداوند شفاعت و دستگیری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام میر شمس اکبر حسینی نهم دی ماه در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به دو معنای واقعی و مجازی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: عید مبعث به معنای واقعی روزی است که نیست. بنابراین تبریک در روزهای معمول سال خوب است، اما دامنه و دامنه کمی دارد که در صورت کسب مقام معنوی، واقع بینانه تر می شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان دارای ویژگی های خاص و ویژگی های پاک استثنایی است که در هیچ ماه دیگری وجود ندارد، بیان کرد: شأن ماه مبارک رمضان برای مؤمن به این دلیل است که لحظه ها و ویژگی های این ماه مبارک محفوظ است. برای این دنیا و فراتر از آن

این روحانی گیلانی با اشاره به آثار فراوان ماه مبارک رمضان در کتاب مفاتیح الجنان گفت: چه کسی به آن دست می یابد.

حجت‌الاسلام اکبر حسینی در تشریح معنای رمضان به معنای سوزاندن گناهان گفت: اگر کسی گناهکار باشد این شرایط برای او سخت می‌شود و مصداق توبه برای او حاصل نمی‌شود، بلکه برای کسی که مرتکب گناه شده است. گناه از روی جهل و غفلت، این با کسی که اصرار بر گناه می کند بسیار متفاوت است. کسی که بر گناه اصرار می ورزد، پذیرش توبه سخت تر می شود.


خداوند در ماه مبارک رمضان قصد دستگیری بندگانش را دارد

وی افزود: داستان های این ماه مبارک می گوید هر چه هستی برگرد. رجعت باید در این ماه اتفاق بیفتد، اما اگر حقوق مردم در میان باشد یا اصرار بر گناه باشد، این بازگشت آسان نیست. واقعیت این است که خداوند در این ماه برنامه دستگیری دارد، اما نه از توبه تا بازگشت به گناه. خداوند متعال درهای رحمت خود را به روی کسی که در ماه مبارک رجعت بسازد می گشاید و بازگشتش آسان است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه این طومار شامل حال همه نمی شود، خاطرنشان کرد: وکالت برای کسی است که تلاش کرده و از خود مراقبت کرده، اما کار اشتباهی انجام داده است. پس درست نیست که فقط در ماه رمضان فقط اعمال کنیم و در شب قدر توبه کنیم و تا سال آینده توشه ببندیم و بعد از ماه رمضان همه کارها را انجام دهیم، زیرا شیطان می خواهد بعد از آن انسان را از اعمال نیکش محروم کند. که . . ماه مبارک نابود کن چون شیاطین در ماه رمضان در زنجیر هستند.


کسی که در ملاء عام روزه می گیرد، نمی داند که در برابر خدا ایستاده است

وی با بیان اینکه در ماه رمضان عده ای گرفتار گناه می شوند چون این ماه را درک نمی کنند، گفت: آن که در ملاء عام روزه می گیرد نمی داند و نمی فهمد که در برابر خدا ایستاده است. پس باب توبه به روی کسی که عمداً گناه نکند و اصرار بر گناه نداشته باشد، برای گناه تلاش نکند و از گناه خود پشیمان شود، باز است، خداوند شفاعت و دستگیری دارد.


کسى که عمداً بر خطا و گناه اصرار نکند، توبه باز است

حجت الاسلام اکبر حسینی با توصیه مردم به توجه به این ماه مبارک خاطرنشان کرد: طبق فرمایش معصومین (ع) ماه رمضان به معنای خودسازی و خود خدمتی است و به معنای تجدید نظر در خودمان در طول یک سال گذشته است که چه کرده ایم و چه می کنیم. در این ماه باید به مسائلی بپردازیم که از آنها غفلت و غفلت کرده ایم.


رمضان یعنی تزکیه نفس و خود خدمتی

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه خودارزیابی است گفت: باید به خودمان توجه کنیم و به سال گذشته نگاه کنیم. توبه بازگشت واقعی است که باید بر آن پافشاری کنیم. روزه نزد خداوند متعال فقط گرسنگی و تشنگی نیست، در حالی که خواب و نفس مؤمن عبادت است. ما باید تمام اندام ها، افکار، چشم ها، گوش ها و رفتار خود را کنترل و مراقبت کنیم. اگر لازم باشد همه نمازها را بخوانیم، اما در عین حال غیبت کنیم و تهمت بزنیم یا تهمت بزنیم، به کسی توهین کنیم یا توهین کنیم، یا به مردم یا بیت المال بدهکار باشیم و بگوییم روزه داریم، فقط روزه لفظی است. است. ، فقط گرسنگی و تشنگی را برطرف می کند و اثری ندارد.


بررسی و کنترل روح در ماه مبارک رمضان

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ماه رمضان ماه عمل، عمل و تزکیه است، گفت: یکی از مصادیق تزکیه خویشتن داری است، خویشتن داری کار سخت است و اگر موفق شد مصداق آیه المَرْضیة می شود. خداوند کسى را که روحش را تسخیر مى کند، فرا مى خواند که «به سوى من بیا». این عظمت برای همه انسانهاست و خدا عادل است. بهترین زمان برای این ماه رمضان است که آماده شده است تا در گذشته و درون خود تجدید نظر کنیم و اساساً خودمان را متزلزل و بترسانیم. خداوند این ماه را بهانه دستگیری همه می کند و این حرکت باید مال ما باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید