برنامه درسی داور به دانش آموزان ارائه می شود


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914506

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به آموزش امداد و نجات در قالب طرح آموزشی گفت: آموزش افراد جامعه به ویژه دانش آموزان در طرح آموزشی طرح 1 و طرح آموزشی 2 پیش بینی شده است. این تمرینات را ادامه خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن برای جامعه تاب آور همزمان با سراسر کشور در مدارس سراسر کشور برگزار شد. وی گفت: در هنگام زلزله باید آمادگی و آرامش داشت. گاهی اوقات در برخی حوادث به ویژه زلزله هیچ اتفاقی برای سازه ها و ساختمان ها نمی افتد بلکه افراد به دلیل قرارگیری نامناسب و التهاب دچار آسیب می شوند.

وی در تشریح اقدامات سازمان جوانان هلال احمر در طول یک سال گذشته گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در سال گذشته با جدیت دنبال کرده ایم. آموزش برای اعضای جامعه به ویژه دانش آموزان در قالب یک برنامه درسی برای پایه های 1 و 2 ارائه می شود. اخیرا چندین مانور انجام داده ایم و این مانورها را ادامه خواهیم داد.

گل فشان افزود: در حال حاضر دوره آموزشی پرستاران پیراپزشکی در شهرستان کرمان به پایان رسیده و طرح آموزش پیشرفته به زودی آغاز می شود. اسکان اضطراری و درمان اضطراری از جمله اقداماتی است که با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه آموزش های امداد و نجات به صورت دائمی ادامه خواهد داشت، گفت: در زلزله بم یا سرپل ذهاب به وضوح دیدیم که در صورت آموزش صحیح به مردم تا چه حد می شد از خسارت جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید