برنامه دولت برای توزیع بخشی از درآمدهای حذف ارز 4200 تومانی بین اقشار کم درآمد

ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793523

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس؛

جعفر گادری گفت: دولت با اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از حذف 4200 تن، به کاهش فشار بر اقشار کم درآمد کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر گادری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز درباره لغو ارز 4200 تومانی گفت: ارز 4200 تومانی برای واردات گندم و دارو که کالاهای کلیدی هستند و مشکل بزرگی برای واردات دام و مواد اولیه ندارند حذف نمی شود. اما در مقابل دولت برای جبران افزایش قیمت ها یارانه توزیع می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این بار به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کنیم.

گادری خاطرنشان کرد: تاکنون توزیع 4200 تن مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است که از آن جمله می توان به افزایش مصرف داخلی، امکان قاچاق و صادرات کالاهای عرضه شده با این نوع ارز و رانت برای استفاده کنندگان ارز اشاره کرد. از 4200 تومان استفاده می کنند، آن را ایجاد می کنند و در عمل کالایی که به دست مصرف کننده می رسد با قیمت آزاد ارزش گذاری می شود، بنابراین توزیع 4200 تومان تاثیر چندانی ندارد و به نظر می رسد حذف آن مشکلی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با اختصاص بخشی از درآمدهای حذف 4200 تنی به کاهش فشار بر اقشار کم درآمد کمک می کند.

قادری خاطرنشان کرد: همچنین باید کالاهای تولید شده با ارز نیمایی را کنترل و مراقبت کنیم، نه اینکه بالاتر از نصف در بازار توزیع شود و خاک برای تولید رقابتی شود تا برخی واحدهای تولیدی بتوانند ظرفیت تولید را افزایش دهند و در این راستا در صورتی که قیمت تمام شده تولید آنها کاهش یابد، به طوری که در عمل قیمت کالاهای داخلی با احتساب نیمی از ارز، تفاوت چندانی با قیمت کالاهای موجود در بازار ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید