برنامه ریزی صحیح استرس دانش آموزان را کاهش می دهد/ بخشی از اضطراب کودکان به والدین برمی گردد


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844222

سمیه ابراهیمی گفت: دانش آموزانی که برنامه ریزی روزانه و هفتگی دارند بسیار موفق تر از سایر دانش آموزان هستند زیرا می توانند در حین برنامه ریزی دروس به تفریح ​​بپردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیه ابراهیمی مشاور تحصیلی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: اضطراب و استرس یکی از مشکلاتی است که برای درصد قابل توجهی از دانش آموزان وجود دارد و از فردی به فرد دیگر اندازه متفاوت است.

وی ادامه داد: اضطراب در سطوح نرمال و متعادل ضرر چندانی ندارد اما تا حدودی یادگیری افراد را مختل می کند و گاهی اوقات می تواند با فراموشی در هنگام امتحان همراه باشد.

ابراهیمی افزود: مقداری از استرس ها به والدین برمی گردد زیرا آنها مدام اصرار دارند که از فرزندان خود تعریف و تمجید بالایی داشته باشند.

وی گفت: مهمترین هدف آزمون یادگیری است. بودن.

وی گفت: حمایت عاطفی والدین استرس دانش آموزان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ابراهیمی افزود: تمرینات و تمرینات تنفسی می تواند میزان استرس را مدیریت و کنترل کند و از طرفی برنامه ریزی صحیح در ایام امتحانات بسیار مهم است.

وی گفت: متاسفانه والدین ما از اهمیت برنامه ریزی برای یادگیری تحصیلی غافل هستند در حالی که برنامه ریزی برای موفقیت تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم است.

وی گفت: دانش آموزانی که روزانه و هفتگی برنامه ریزی می کنند بسیار موفق تر از سایر دانش آموزان هستند زیرا می توانند در حین مطالعه برنامه ریزی کنند و سرگرم شوند و مدیریت زمان این فرصت را به آنها می دهد.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: رعایت نکات فوق در کنترل و کنترل استرس بسیار موثر است و والدین می توانند با راهنمایی های موثر اضطراب فرزندان خود را برای همیشه ریشه کن کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید