برندگان نشست قدرتمند زنان چه کسانی بودند و چقدر به دست آوردند؟

برندگان نشست قدرتمند زنان چه کسانی بودند و چقدر به دست آوردند؟

فاطمه حکیر السادات، دبیر علمی کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار: به هر یک از برگزیدگان این کنگره 20 هزار یورو (حدود یک میلیارد تومان) همراه با گواهینامه کمیسیون ملی یونسکو اعطا شده است.

لیلا فرهادی در گزارشی از بیست و چهارمین رویداد به بررسی رزومه و آثار برگزیدگان کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار در تهران پرداخت و نوشت:

در این همایش به هفت نفر با عنوان زنان تأثیرگذار جوایزی اهدا شد. یکی از این افراد وانجان سانگیران لی، استادیار شیمی در دانشگاه مالایا است. جالب اینجاست که برگزارکنندگان کنگره از هویت برنده جایزه خود اطلاعی ندارند و هم در اعلام اسامی برندگان و هم در اخبار مربوط به قنگره در خبرگزاری رسمی دولتی ایرنا، به اشتباه او را به عنوان یک نفر معرفی می کنند. استاد دانشگاه تایلند

کنگره زنان تأثیرگذار از فرصتی که داشت برای حمایت از آقازادگان استفاده کرد. جایزه دوم به سوده غفوری فرد، دختر حسن غفوری فرد، نماینده سابق مجلس، عضو سابق شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. سوده غفوری فرد، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر دفتر استعدادهای درخشان و نخبگان دانشگاه شهید بهشتی است.

در همین بخش جایزه ای نیز به فردی به نام «کازان سوا النا» از روسیه اهدا شد. نه در خبرها و نه اعلام اسامی برندگان به دلیل تأثیرگذاری این فرد اشاره ای نشده است، اما به گفته فاطمه حکیر السادات، دبیر علمی کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار در گفتگو با رویداد۲۴، النا موسیقیدان، تبلیغاتی، مجسمه ساز. و دکترای زیست شناسی آن

در خلاصه ای که الانا 24 به دست آورده است به همکاری آن با دانشگاه مشهد اشاره شده است. ظاهرا این نوازنده روسی دوستانی در مشهد دارد. او اکانت “جایزه جهانی گوهرشاد” را در صفحه اینستاگرام خود دنبال می کند. الناکازان سوا النا در زندگی نامه خود بخشی را به نحوه گذراندن اوقات فراغت خود اختصاص داده و در آن مواردی مانند “رقص بوگی، اوگی، سالسا و لزگی” را ذکر کرده است.

جالب اینجاست که النا خود را خبرنگار و عکاس معرفی کرد. ظاهراً اینگونه بود که یک روزنامه نگار ناشناس روس از سوی دولت ابراهیم رئیسی به تهران دعوت شد و جایزه زن تأثیرگذار را دریافت کرد در حالی که تعداد زیادی از روزنامه نگاران زن تأثیرگذار در ایران در زندان به سر می برند.

هیچ اطلاعاتی در اینترنت در مورد “ماریا بئاتریز یونس” که به عنوان “زن قدرتمند آرژانتین” معرفی شد و برنده جایزه زنان تأثیرگذار کنگره جهانی زنان بود، یافت نشد. نه در متن سخنرانی و نه در متن خبر مربوط به این کنگره به تاثیرگذاری این بانوی آرژانتینی اشاره ای نشده است اما مشخصا ارتباط خانم یونس با ایران بی سابقه است. وی در سخنرانی کوتاهی به زبان فارسی اشاره کرد که این دومین جایزه ای است که در آرژانتین دریافت می کند. او در سخنرانی خود جای «خواهران مسلمان شبکه زنان آمریکای لاتین» را ترک کرد که «ایران را وطن دوم خود می دانند».

فاطمه حکیر السادات درباره ماریا از آرژانتین به شروع «دو یا سه پروژه بزرگ» و یک مرکز تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: «ماریا بئاتریز یونس از فارغ التحصیلان جامعه المصطفی است».

به گزارش رویداد۲۴، «جامعه المصطفی العالمیه» نهادی دینی است که با هدف گسترش علوم شیعه، علوم انسانی و اجتماعی، خیل عظیمی از طلاب از سراسر جهان را در آغوش گرفته است. در سال های اخیر بودجه بالای این نهاد حوزوی که هر ساله در قانون بودجه تایید می شود، انتقاداتی را به همراه داشته است.

پن آبه شیامی یکی از افرادی بود که جایزه کنگره را به عنوان یک زن تأثیرگذار از چین دریافت کرد. در مورد او توضیحی در مورد تأثیر او داده نشد، اما صحبت های او پس از دریافت جایزه نشان داد که او یک “تاجر چینی” است که به گفته خودش از دریافت جایزه بسیار شگفت زده شده است.

به گفته فاطمه حکیر السادات، به هر یک از برگزیدگان این کنگره مبلغ 20 هزار یورو (معادل یک میلیارد تومان) به همراه گواهینامه کمیسیون ملی یونسکو اهدا شد.

در پاسخ به سوالی درباره اسامی داوران این مسابقه، دبیر علوم کنگره از انتشار اسامی داوران خودداری کرد و حداقل به مدت دو سال آن را محرمانه خواند. هزینه جوایز از جمله هزینه برگزاری جلسه ای به این بزرگی بسیار زیاد است.

اگر ادعای برگزارکنندگان کنگره مبنی بر حضور 300 مهمان خارجی در این نشست صحت داشته باشد، هزینه بلیط هواپیما، اقامت 5 روزه آنها در هتل پارسیان اوین و گشت و گذار آنها در ایران قابل توجه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید