برپایی 40 موکب مسجد در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در مشهد


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895982

معاون مرکز امور مساجد خراسان خبر داد:

حجت الاسلام احمدنیا با اشاره به برگزاری مراسم موکب اربعین حسینی در روز اربعین در خیابان امام رضا(ع) مشهد مقدس، گفت: 40 موکب از مساجد منتخب مشهد مقدس برای پذیرایی از ارادتمندان و بستگان امام برگزار می شود. رئوف (علیه السلام).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت 8 صبح بیست و ششم دی ماه برگزار می شود. شهریور ماه 1401 مصادف با اربعین حسینی با حضور مجاوران و نمازگزاران حرم ملکوتی حضرت سامان زیارت علی بن موسی الرضا(ع) از میدان کرداد 15 به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می شود. .

وی افزود: فضای ویژه ای در خیابان امام رضا (ع) برای تداعی کننده حال و هوای پیاده روی اربعین عراق، از کنار مساجد و با همکاری شهرداری مشهد مقدس در حال ایجاد است.

حجت الاسلام احمدنیا ادامه داد: در این روز مبارک 40 موکب از مساجد منتخب مشهد برای استقبال از نمازگزاران و بستگان امام رئوف (ع) از ساعت 8 صبح تا 20 در روز اربعین حسینی برگزار می شود. ، برای ارائه خدمات مختلف به صلواتی اعم از پذیرایی و خوردنی و آشامیدنی، خدمات رایگان مانند اپیلاسیون، آرایشگری، ماساژ و خیاطی، خدمات فرهنگی و هنری از قبیل کاردستی، نقاشی، خوشنویسی و خدمات برای کودکان و نوجوانان ارائه می شود.

وی با اشاره به تماشای موکب در فیلم هیمه گفت: در حاشیه این موکب فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله پاسخگویی به سوالات دینی و مذهبی، اجرای دسته های مساجد، روضه خوانی، روضه خوانی و سرود خوانی انجام می شود. روی صندلی.”

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان خاطرنشان کرد: با اقدامات شهرداری مشهد، جهت رفاه حال زائران و مجاوران شرکت کننده در این برنامه، پارکینگ خودروهای شخصی در محل پارکینگ پایانه مسافربری رایگان خواهد بود. و اطراف آن دارای دو پارکینگ می باشد.15 ژوئن زمین محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید