برپایی 71 موکب از استان مرکزی برای خدمت رسانی به زائران اربعین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مظفر صفریان معاون ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی و مسئول کمیته اسکان، اطعام و جلب مشارکت های مردمی در ستاد اربعین حسینی در نشست خبری گفت: نقش اصحاب رسانه در توسعه و تقویت رزمایش جهانی و عظیم اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه بسیاری از مردم به دلیل شرایطی که دارند نمی توانند در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند، اصحاب رسانه با نقش موثر خود می توانند در پوشش این دنیا بسیار موثر باشند. همایش و نمایش شور و معرفت حسینی.

صفریان تصریح کرد: اربعین حسینی حرکت بزرگ بشریت به سوی کمال و سعادت و مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است نهضت جهانی پایه های استکبار جهانی و حامیان آن را متزلزل کرده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تاکنون 71 موکب از استان مرکزی برای خدمت رسانی به نمازگزاران اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور ایجاد و ساماندهی شده است، گفت: 52 موکب در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و بیشتر مسیر نجف تا کربلا و 2 موکب در مهران و 17 موکب در استان قرار دارد.

جانشین ستاد توسعه و آبادانی استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت شرایط جغرافیایی استان مرکزی، برپایی موکب در سطح استان و ورودی های استان کمتر از موکب های عراق نیست. ، و این مشخص خواهد شد که برکات مؤثری برای فدائیان وجود دارد.

صفریان با بیان اینکه استقرار اصلی موکب ها از 24 شهریور و خدمات رسانی از 25 شهریور و خدمات رسانی موکب ها تا 8 شهریور ادامه خواهد داشت، افزود: خدماتی از قبیل اسکان، غذا، انواع خدمات فنی خودرو، شهر. خدمات، بهداشت و درمان به زائران ارائه می شود.

وی ادامه داد: نیروهای خدماتی، آشپز، کمک آشپز، نیروهای فرهنگی و اجرایی، روحانیت و آتش نشانی موکب ها را تشکیل می دهند که هر موکب به طور میانگین 40 نفر است.

معاون توسعه و بازسازی دادگاه های عالی استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و تهیه بروشورهای آموزشی، افراد برای نظارت نیز اعزام می شوند. ناظران و بازرسان دادگاه ستاد عالی نیز در راستای ارزیابی عملکرد موکب ها و رفع مشکلات حضور فعال دارند.

صفریان تصریح کرد: طرح خبرنگاری-خبرنگاری برای پوشش رسانه ای مطلوب حماسه های پیاده روی اربعین حسینی در دستور کار قرار گرفته است و علاقه مندان می توانند تولیدات خود را از شماره های اعلام شده و همچنین مستندات داوطلبانه زائران را برای نمایش ارسال کنند. با شکوه و عظمت پیاده روی اربعین انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: موکب ویژه مزین به نام سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در نجف مستقر شد.

معاون توسعه و آبادانی ستاد توسعه و آبادانی استان مرکزی گفت: موکب ها کاملا مردمی هستند و هیچ امتیاز و سهمیه خاصی به صورت رایگان از سوی دولت به موکب ها داده نمی شود و دلیل موفقیت موکب ها مردمی بودن است. اساس موکب ها

ظفریان خاطرنشان کرد: شماره حساب بانک ملت به شماره 610437800981928 برای هزینه های موکب های اربعین حسینی دایر شده است و کلیه علاقه مندان و خیرین عزیز می توانند کمک های خود را به این شماره حساب ارسال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید