برگزاری دربی در غیر تعطیلات بد است اما باید / برای تماشاگران باید با باشگاه ها مکاتبه کنیم.

ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782891

در صورتی که ورزشگاه دارای دروازه الکترونیکی نباشد، اجازه ورود تماشاگران داده نخواهد شد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: با توجه به تنش مسابقات و عدم حضور تماشاگر باید دربی را شنبه و در روز غیر تعطیل برگزار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل مهدی مسئول سازمان کمیته مسابقات لیگ فوتبال در بازدید از نمایندگان AFC یکی از ورزشگاه های کشورمان که میزبان جام ملت های آسیا در سال 2027 است، گفت: در حال حاضر در حال مطالعه در ورزشگاه ثامن مشهد هستیم. سپس برای بازدید از زیرساخت های اصفهان و ورزشگاه نقش جهان به این شهر خواهیم رفت. جلسه نهایی روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص زمان مشخص شدن میزبان جام ملت ها گفت: مسلما نمایندگان. AFC شرایط سایر نامزدها را نیز در نظر می گیرند. بعد از ایران به ریاض عربستان می روند و از ورزشگاه های آنجا دیدن می کنند. در نهایت پس از بازدید از کشورهای نامزد، رأی خود را اعلام خواهند کرد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره اینکه آیا امکان نداشت دربی پایتخت در هفته هشتم لیگ برتر به جای روز جمعه برگزار شود، گفت: ما خیلی تلاش کردیم تا این اتفاق بیفتد اما واقعیت این است که اگر در این مسابقه تیم ها باید 4 روز و برخی تیم ها با 3 روز استراحت وارد بازی می شدند. این معنا ندارد. دربی برای افراد خیلی خوب کشورمان مهم است اما ما باید شنبه این دیدار را انجام می دادیم. با توجه به مشغله زیاد باید هر چه زودتر مسابقات را تمام کنیم تا لیگ بعدی را سر وقت شروع کنیم و کمی بی مزه شده است اما باید این واقعیت را بپذیریم که باید برنامه ریزی می کردیم.

مهدی افزود: از فرصت غیبت تماشاگران در سکوها استفاده کردیم که برای ما خوشایند نیست و به همین دلیل دربی پیش رو روز شنبه برگزار می شود. اگر می خواستیم بازی را در تعطیلات انجام دهیم، در پایان مسابقات فرصت کمی داشتیم و شاید لیگ ما به دلیل تعطیلات فیفادی و شرایط لیگ قهرمانان آسیا، وقفه زیادی داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساعت 16 برای این دیدار مناسب است، گفت: اکنون به سمت سردی هوا و زمستان پیش می رویم. اگر دقت کرده باشید، این فصل بازی ها همیشه در ساعت 15:30 یا 16:00 برگزار می شود. به ما خوش گذشت و اگر می خواستیم دربی را ساعت 18 برگزار کنیم، شاید به دلیل سردی هوا کیفیت مسابقه افت می کرد. محدودیت های اعمال شده در تقویم ما فراتر از این است.

رئیس کمیسیون مسابقات سازمان لیگ فوتبال خاطرنشان کرد: در زمینه برگزاری مسابقات باید به ایام و مناسبت هایی که در آنها حضور نداشته باشیم، احترام بگذاریم. ما مسابقاتی از تیم های ملی، استراحت تیمی، روزهای فیفا و غیره داریم. در کل اگر از تعطیلات و روزهایی که حق برگزاری مسابقات را نداریم بگذریم، می بینیم که فرصتی برای تقویم منظم وجود ندارد. برنامه ریزی خیلی سخت شده است و خدای ناکرده هر چه از وضعیت کرونری تقویم خود خارج شویم از این تنش خارج می شویم و مواردی از این دست بیشتر خواهیم شد.

مهدی در خصوص اظهارنظر رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر اینکه حضور تماشاگران در ورزشگاه ها از 20 آبان ماه به صورت سیستمی است و اینکه آیا نامه ای در این زمینه به سازمان لیگ ارسال شده است یا خیر، پاسخ داد: حدود یک هفته گذشت. با نمایندگان AFC من هستم و هنوز فرصت صحبت و یا ملاقاتی با ایشان در این مورد نداشته ام. باید مکاتبات لازم با باشگاه ها انجام شود تا حضور تماشاگران در ورزشگاه ها محقق و کارآمد باشد. ورزشگاه‌ها مانند قبل از همه‌گیری کرونا باید بلیط ورودی الکترونیکی داشته باشند و اگر ورزشگاه این تجهیزات را نداشته باشد، نمی‌توانیم اجازه ورود تماشاگران را بدهیم، زیرا بلیت‌فروشی الکترونیکی باید از طریق بلیت‌فروشی و کنترل همه‌گیری کرونا انجام شود.

وی گفت: لطفا هر باشگاهی در ورزشگاه خود گیت الکترونیکی ندارد تا در اسرع وقت به این سیستم مجهز شود. البته یک سال دیگر می توانستند این کار را انجام دهند اما حالا باید دروازه ها را تمام کنند و تجهیزات بلیط فروشی را تنظیم کنند تا حضور تماشاگران گرمی در ورزشگاه ها داشته باشیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در گفتگو با رادیو تهران درباره اینکه آیا با این تفاسیر شاهد حضور هواداران نیم فصل در لیگ برتر خواهیم بود، توضیح داد: در ورزشگاه ها حضور داریم و امیدوارم این اتفاق بیفتد اما مشکل اصلی این است. که باشگاه ها مکانیزم بلیت الکترونیکی را فراهم می کنند تا بتوانیم در کنار آنها باشیم. با توجه به اینکه سیستم بلیت در اختیار باشگاه قرار دارد باید از باشگاه ها بخواهیم که در کار تسریع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید