برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد/ هنرمندان تهدید کننده یزد تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، احسان عابدی ظهر امروز در نشست خبری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد با بیان اینکه این جشنواره در تابستان برگزار شد و برای آن موضوعات با اولویت های محتوایی مشخص شد، گفت: 11 گروه نمایشی به شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند و ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع آثار این جشنواره که هفت نمایش از یزد، دو اثر بافق، یک اثر مهریز و یک اثر از میبد بود، 8 اثر در هیات بازبینی و انتخاب پذیرفته و به هیئت داوران این جشنواره ارائه شد.


مسابقه 6 اثر در سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان یزد افزود: به دلیل اتفاقات غیرقابل پیش بینی دو اثر در جشنواره کنسل شد و هم اکنون 6 اجرا با عناوین «بازی بزرگ بازگشت»، «بازمانده ها با مرگ نفس می کشند» در حال اجراست. «بچه های خاکستری»، «رویای نیمه سوخته»، «علی گندابی»، «وقتی صدای سوت می آید سرت را بدزدد» در این جشنواره به رقابت می پردازند.

عابدی با بیان اینکه این آثار با مضامین خانواده، آسیب های اجتماعی، دینی، حراست مقدس و طنز اجتماعی در این جشنواره به نمایش در می آید، گفت: افتتاحیه این جشنواره عصر سه شنبه ساعت 18 با اجرای اولین نمایش برگزار می شود. این آثار در تالار هنر و پس از نمایش هر روز سه نوبت اجرا می شود که اختتامیه آن عصر پنجشنبه 19 مهرماه در تالار فرهنگ برگزار می شود.


پذیرش دو اثر از استان یزد در بخش صحنه جشنواره مقاومت

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به میزبانی اخیر یزد از بخش خیابانی جشنواره ملی و بین المللی تئاتر مقاومت، گفت: در بخش صحنه این جشنواره که به میزبانی شهر مشهد برگزار می شود، دو اثر از یزد حضور داشتند. در جشنواره مقاومت پذیرفته شدیم امیدواریم پس زمینه بدرخشد.

عابدی همچنین از میزبانی یزد در جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان خبر داد و گفت: این جشنواره با مدیریت بهزیستی و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود و همچنین شهر اردکان نیز برگزار می شود. میزبان جشنواره ملی ایثار در آذرماه.


تهدید علیه هنرمندان سوارکار پیگرد قانونی خواهد داشت

وی با بیان اینکه پس از اتفاقات اخیر در کشور شاهد هجمه و فشار بر هنرمندان استان و کشور هستیم، اظهار کرد: برخی در فضای مجازی و شبکه رسانه ای هنرمندان بی وجدانی که اساسا کسب و کارشان از طریق هنر دنبال می شود تحت کنترل هستند. فشار برای انجام فعالیت هنری می گویند اگر معلوم شود این تهدیدها از کدام حوزه است حتماً از ما شکایت می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: هنرمندان در دوران کرونا با مشکلات عدیده ای مواجه بودند و پس از آن با برنامه ریزی های انجام شده شرایط برای فعالیت آنها فراهم شد که ناشی از فشارها و تهدیدات پس از حوادث اخیر دوران است. از کرونا سخت تر است آنها برگشتند که ما این اقدامات را محکوم می کنیم و از همه هنرمندان حمایت می کنیم و از آنها می خواهیم به عرصه کار و فعالیت بازگردند.


هنرهای زیبا و فرهنگی در یزد حمایت می شود

حجت الاسلام میتبی صداقت رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه این سازمان با توجه به توانمندی های خود از اقدامات خوب و اصیل هنری، فرهنگی و اجتماعی حمایت می کند، گفت: هنر بهترین شکلی است که می تواند ارائه کند. محتوا و مفاهیم سازنده و مفید.حمل جامعه.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه تئاتر گفت: پایگاه تئاتر یزد فعالتر و تاثیرگذارتر شده است و امیدواریم با برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره تئاتر، یزد بتواند به مقام های برتر دست یابد. در کشور در این زمینه .

صداقت با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان ادامه داد: در روزگاری که ناامیدی به مردم القا شده است وظیفه هنرمندان ایجاد لطافت و امید در زندگی و زندگی دنیوی مردم با آثار خود است و طبیعتا این اقدام بدون حمایت هنرمندان است. هیچ اتفاقی نمی افتد و مسئولان باید از این قشر حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید