برگزاری مراسم اهدای تمبر یادبود پهلوان تهتی به موزه ارتباطات

ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798872

مراسم اهدای تمبر یادبود پهلوان تهتی جهان به موزه ملی ارتباطات صبح امروز 16 دی ماه به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد درگذشت این اسطوره ورزش ایران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، تمبر یادبود جهان پهلوان تهتی که سال گذشته به امضای جمعی از قهرمانان کشتی و کارکنان شرکت پست ملی و فدراسیون کشتی رسید. طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و قهرمانان کشتی و کارکنان شرکت پست کشوری به موزه ملی ارتباطات اهدا شد.

در این مراسم ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی، علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک توکیو و پهلوان تهتی قهرمان جهان، هادی عامل کشتی گیر پیشکسوت، گزارشگر کشتی و کارشناس کشتی، پیمان سوشتام مدال برنز را بر تن کرد. عمیدی، رئیس موزه ملی ارتباطات، آقای امیرحسین کریمی، رئیس شورای فرهنگی و مدیرکل بازرسی شرکت ملی پست و سایر کارکنان موزه و شورای فرهنگی ارتباطات و پست کشور.

در این مراسم که با کلیپ هایی از جهان پهلوان تهتی همراه بود، از علی اکبر حیدری، هادی عامل و پیمان پشتم توسط کارکنان شرکت ملی پست تجلیل شد.

ابراهیم مهربان در این مراسم گفت: از نزدیکان مسبب و بانی برگزاری این مراسم که در فضایی بسیار نوستالژیک برگزار شد تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: پس از 54 سال ادعای تحصیل در مدرسه کشتی، هنوز ابعاد جدیدی از جهان پهلوان تهتی در مقابلم باز می شود و این نشان می دهد که گلمرضا تهتی شخصیتی کاریزماتیک است و پیر نمی شود. «و رفتار او از مد نیست.

مهربان گفت: چیزی که باعث شد پهلوان تهتی بزرگ شود و بماند این است که رفتارش برخاسته از اعتقادات و قلبش است و امروز بسیار رایج شده که کاری که می کنند دوربین و تبلیغات است، اما گلمرضا تهتی کارهای زیادی انجام داده است. که هنوز از مردم پنهان است و امیدوارم بتوانیم رفتار و منش او را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز نیز در این مراسم گفت: شخصیت مرحوم گلمرضا تهتی را نباید در مدال های او قضاوت کرد. اگر بخواهیم شخصیت وجودی گلمرضا تهتی اعم از جوانمردی، ایدئولوژی پهلوانی و مردم سالاری او را ارائه کنیم، کتابی به قطر شاهنامه می شود.

وی ادامه داد: باید از نویسندگان، مورخان و نویسندگان بزرگی که انگشت به قلم دارند بخواهیم از نسل آینده در خصوص شخصیت مرحوم تهتی بنویسند که برایشان ماندگار خواهد بود.

حیدری بیان کرد: تختی در اردوها با اعمال و رفتار خود در اردوها یادآور شد که فردی در اردوها باید قوانین را رعایت کند و همواره مورد نظم و احترام کارکنان قرارگاه بوده است.

وی ادامه داد: تهتی اعتقادات بالایی داشت و حتی صبح برخی از رزمندگان که می دانستند نماز می خوانند، پاهای خود را تکان می دادند و فقط اشاره می کردند که وقت نماز است و در اتاق دیگری نیز نماز می خواند. کسی را اذیت نکن

حیدری خاطرنشان کرد: تختی با احترام به مربیان تیم ملی در طول مسابقات علیرغم اینکه خیلی جنگید و خسته بود اما آمد و به ما روحیه داد و حواسش به سایر هم تیمی ها بود.

هادی عامل نیز با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: معنویت و خلوص این جلسه کاملا محسوس است و کار روی مبارزه بسیار گسترده است و مبارزه از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و همه باید از این ورزش ملی حمایت کنند و در صورت حمایت از آن. اتفاق می افتد، مبارزه ما در میدان های بزرگ جهان به ایران عزیز افتخار کند.

وی ادامه داد: کار زیبای شرکت ملی پست چاپ تمبری با نام جهان پهلوان تهتی بود و نوعی احترام به شخصیت ها و ادب آنهاست و من به عنوان یک ایرانی از این حرکت قدردانی می کنم و این را اهدا می کنم. نقاشی به موزه…” زیبا بود.

عاملی گفت: رزمنده هایی که در کنار آقای تهتی و همبازیانش بودند بارها به من گفته اند که آقای تهتی با مرد نیم قرنی خداحافظی کرده است و مردم برای ما که از دوستان ایشان بودیم به آقای تهتی احترام می گذارند.

وی افزود: آقای تهتی واقعاً به مبارزه، ورزش ایرانی، پهلوانی در زرهان احترام می گذاشت و دیروز دیدیم که چقدر مردم با چه عشقی به ابن بابوی آمدند.

مامور گفت: آقای تهتی قهرمان مردم بود، قهرمان حکومت نبود و به عشق مردم جنگید. در سال های اخیر بدنش کش نیامده اما به خاطر مردم روی تشک رفت.

عمیدی، مدیر موزه ارتباطات و پست ملی گفت: کار ارزشمند فدراسیون کشتی در یادها خواهد ماند و امیدواریم این رویداد نقطه عطفی برای سایر ورزشکارانی باشد که در آینده می توانیم به یاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: از منظر رسانه ای جهان پهلوان تهتی علاوه بر اینکه یک ورزشکار و قهرمان ارزشمند بود، رسانه ای بود، رسانه ای خوب و گویا که نشان دهنده فرهنگ پهلوانی و فرهنگ انسانیت ایرانیان است. . کل جهان. این فصل از نسل آینده ما باید آنها را بشناسد و امیدوارم در موزه ارتباطات بتوانیم یادگار ارزشمندی را که برداشته ایم برای نسل های بعدی کشورمان حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید