برگزاری هفته دوازدهم لیگ برتر به تایید کی روش بستگی دارد


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901323

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: نمایندگان ایران تلفیقی از قهرمانان فصل قبل و جاری سال آینده در آسیا حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره برنامه لیگ برتر گفت: هفته یازدهم که قرار است 15 آبان ماه برگزار شود شاید آخرین هفته قبل از جام جهانی نباشد. و شرایط برگزاری هفته دوازدهم 21 و 23 آبان مهیا است.

وی ادامه داد: انتظار داریم پس از هماهنگی با سرمربی تیم ملی و برنامه های در نظر گرفته شده مینی کمپ، برنامه هفته دوازدهم که دربی این هفته برگزار می شود را اعلام کنیم. گزینه بازی در هفته دوازدهم همچنان پابرجاست مگر اینکه برنامه جدیدی از سوی تیم ملی اعلام شود.

مهدی درباره از سرگیری لیگ پس از پایان جام جهانی حتی اگر تیم ملی در مرحله گروهی یا مرحله دوم حذف شود، گفت: رسم و وظیفه فیفا این است که در روزهایی که مسابقات باشگاهی برگزار می شود، مسابقات باشگاهی برگزار نشود. مسابقات کشوری برگزار می شود حتی اگر در این مسابقات نماینده ای نداشته باشیم. این یک احترام به برنامه های فیفا است.

وی به سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و تاکید کرد: در بدترین حالت و با توجه به شرایط صلاحیتی که داریم و طبق دستورالعمل اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت سهمیه، ایران سهمیه 2+2 خواهد داشت. البته رده بندی باید محاسبه شود اما تا اینجای کار سهمیه 1+3 ایران در لیگ قهرمانان محتمل است و بدترین حالت 2+2 است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در پایان گفت: با توجه به تغییر تقویم لیگ قهرمانان و عدم برگزاری آن در فصل جاری، تیم های حاضر در آسیا ترکیبی از قهرمانان دوره قبلی خواهند بود. فصل و فصل جاری و این پیشنهاد در هیئت مدیره ارائه شود


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید