برگزاری همایش سراسری معلمان در 200 شهر کشور

برگزاری همایش سراسری معلمان در 200 شهر کشور

به گفته محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، معلمان در بیش از 200 شهر و ولسوالی دست به تحصن زده اند.

این نشست دو روزه و همچنین راهپیمایی سراسری روز دوشنبه به دعوت شورای هماهنگی انجمن‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

یکی از خواسته های معلمان اجرای طرح رتبه بندی است که به دلیل اختلاف بر سر تامین اعتبار آن هنوز اجرایی نشده است.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای امنا، روز 26 دی ماه گفت که این شورا تصمیم مجلس در مورد رتبه بندی را به دلیل «ابهامات» رد کرده و آن را به مجلس بازگردانده است.

مسئولان دولتی و همچنین نمایندگان مجلس از ماه ها قبل اظهارات مختلفی را درباره بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح رتبه بندی مطرح می کنند. در نهایت مصوبه ای در مجلس به تصویب رسید و به هیئت امنا ارسال شد که فعالان صنفی معلمان آن را «تیونینگ» نامیدند.

از دیگر خواسته های معلمان در اعتراضات اخیر می توان به اجرای آموزش رایگان و رعایت اصل 30 قانون اساسی، پرداخت پاداش پایان خدمت در سال 1400، استخدام معلمان برای خرید خدمات آموزشی و مدیریت «غارت مستمری ها» اشاره کرد. مورد”. .

علاوه بر این تجمعات که در روزهای 11 و 22 هازارد و 2 و 23 ژانویه برگزار شد، معلمان نیز در روزهای 20 و 21 هازارد تحصن کردند.

شورای هماهنگی اصناف فرهنگی نیز از تشکیل جلسه و جلسه به مدت دو هفته دیگر خبر داد و اعلام کرد که معلمان از 23 تا 25 بهمن ماه در مدارس و روز پنجشنبه 26 بهمن ماه جلسه سراسری برگزار می شود.

در ماه‌های اخیر، تجمعات اتحادیه‌های کارگری و اعتراضات گسترده علیه شرایط زندگی در ایران افزایش چشمگیری داشته است.

این در حالی است که پرستاران و کارکنان بهداشت روز شنبه در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به قراردادهای ۸۹ روزه تجمع کردند و خواستار تغییر قراردادهای غیررسمی خود شدند.

دیدگاهتان را بنویسید