بریکس پلاس سلطه غرب را محدود می کند / واکنش جدید ایالات متحده به تغییر سیستم بین المللی


ساعت: 21:11
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878543

حسین رویوران گفت: سلطه غرب در جهان با سازمان های جدیدی مانند بریکس پلاس و شانگهای اصلاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین رویوران کارشناس ارشد منطقه در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه تهران نیوز به تحلیل دعوت شی جین پینگ رئیس جمهور چین از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیس جمهور کشورمان برای حضور و سخنرانی در این نشست پرداخت. اقتصادهای نوظهور در سراسر جهان برای تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق و نظم نوین جهانی، بریکس پلاس اعلام کرد: و مهمترین شاخص های نظام بین الملل هستند.

وی افزود: به عبارت دیگر سلطه غرب در جهان با سازمان های جدیدی مانند بریکس پلاس و شانگهای تعدیل می شود و نشان می دهد که در دنیا با دو قدرت روبه رو هستیم، نخست با قدرت های رو به رشدی مانند چین، هند، روسیه و ایران. و فراتر از آن نیز تبارهایی وجود دارد که از اروپا تا ایالات متحده را شامل می شود.

وی گفت: سلطه غرب بر نظام بین الملل طی چند صد سال گذشته غالب شده است، اما اکنون شاهد تغییر اساسی در نظام جهانی هستیم و بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که تولید ناخالص داخلی چین در سال 2026 از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت. انجام دادن.

راویران این سوال را مطرح می کند که ایالات متحده با چه انتخاب هایی روبرو خواهد شد. وی گفت: اولین انتخاب برای ایالات متحده این است که دوباره رشد کند و این در حال حاضر امکان پذیر نیست زیرا سیستم اقتصادی آمریکا نسبتا قدیمی است و در رکود بی سابقه ای قرار دارد.

وی افزود: این در حالی است که اقتصاد چین سالانه 8 درصد رشد می کند و 8 درصد در اقتصاد چین به معنای افزایش یک تریلیون دلاری در همه حوزه های اقتصادی است و آمریکا قادر به رشد نیست. در حال حاضر رشد کنید. فشار بر چین.

وی گفت: آنچه در اوکراین اتفاق افتاد به دلیل فشار غرب برای تشدید جنگ و شورش علیه روسیه بود و قبل از آن تلاش می کردند هنگ کنگ را علیه چین فشار دهند.

راویران ادامه داد: موضوع تایوان از قبل مطرح شده است، در حالی که دنیا تایوان را بخشی از چین می داند، حتی رژیم آمریکا، اما این رژیم به دلیل ناتوانی غرب در عبور از چین و ایجاد بحران، به ناآرامی علیه چین دامن می زند. گفت.

وی افزود: «رژیم‌های ایالات متحده و غرب در صورت شکست در ایجاد بحران علیه چین، ممکن است وارد جنگ شوند، و اکنون جهان در معرض خطر غرب قرار دارد و بریکس پلاس اجلاسی است که رهبری غرب را زیر سؤال می‌برد». ایالات متحده و غرب احساس خطر بیشتری می کنند و شاید غرب به رهبری ایالات متحده یک جنگ جهانی سوم را برای بی ثبات کردن جهان به راه بیندازد.

وی گفت: بنابراین نظام بین‌الملل به‌طور جدی در حال تحول است و هیچ‌کس نمی‌تواند ویژگی‌های آن را نادیده بگیرد، اما آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با زور و جنگ آن را کند یا متوقف کنند و این یک تهدید برای جهان است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید