بر اساس برجام، موضوع PMD بسته شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی عصر پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای 16 تیر و یادواره 17 هزار شهید ترور در اصفهان اظهار داشت: حوادث انقلاب اسلامی قبل از انقلاب تا به امروز برای همه ما درس است و منجر به شکل گیری می شود. فرهنگ ناب اسلامی محمدی.

وی اولین شعاری را که جریان سلطه پس از انقلاب مطرح کرد این بود که مذهب شیعه باطل است، افزود: در آن زمان شاید هیچکس همه جوانب موضوع را درک نمی کرد. گرچه جریان رسانه ای قدرتمند آن زمان مثل امروز نبود، اما در همان روز جریان گسترده ای را علیه انقلاب تشکیل دادند، زیرا برای آنها پیروزی انقلاب با محوریت مرجعیت غیرقابل تحمل بود و سعی می کردند با ابزار تهدید کنند. . و ریشه های تفکر انقلاب اسلامی را بکشید.

اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: آمریکا اعلام کرده که ما نمی توانیم در جنگ پیروز شویم، بنابراین جنگ اقتصادی را شکل می دهیم و هدف آنها از این نبرد اقتصادی که برنامه، ابزار و هدفش مشخص است، آوردن است. سقوط انقلاب اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ارتشی که باید در جنگ اقتصادی با دشمن مقابله کند، برای رسیدن به هدف خود باید فرماندهی واحدی داشته باشد. وی گفت: مهمترین کاری که دشمن در این فضا می خواهد انجام دهد این است که افکار و عقاید مردم را تغییر دهد و سعی کند باورها را در مسیر خود هدایت کند.

وی افزود: اقدامی که شهید ایج با علم و رشادت خود در لحظات زندگی از آن استفاده می کند، مقابله با این حرکت دشمن و تلاش برای انتقال جهان بینی ناب اسلامی به نسل جوان و شاگردان پیرامونش است.

اسلامی با اشاره به اینکه شهید بهشتی به عنوان مغز متفکر انقلاب اسلامی شیفته خدمت بود، گفت: بسیاری از اختلافات سیاسی نیز به این دلیل است که رسیدن به قدرت ملاک است، در حالی که اگر فردی شیفته خدمت باشد، باید به آن اشاره کرد. دیگر به دنبال نیرو نیست، که نیازمند است.» او ایمان عمیقی دارد که انسان می تواند در راه خدای متعال قدم بردارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصادی گفت: دولت ها از قدیم گفته اند که دولت باید وزارتخانه هایی داشته باشد که پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

وی گفت: وقتی تجارت نداشته باشیم نمی توانیم تولید را حفظ کنیم و وقتی فروش نباشد تولید افزایش نمی یابد. وی ادامه داد: جغرافیای اقتصادی ما باید وسیعتر از جغرافیای قلمرومان باشد و بتوانیم مشتری بزرگ و وفاداری برای کالای ایرانی پیدا کنیم.

اسلامی با بیان اینکه تجارت داخلی و خارجی باید باثبات و هماهنگ باشد، افزود: با پایداری این سیاست ها است که تولید، اشتغال و اقتصاد پایدار و پایدار می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره مسائل هسته ای گفت: 20 سال است که هر روز گزارش می شود ایران در حال ساخت بمب اتمی است و روال آژانس این است که هر گزارشی را بررسی کند. بیست سال پیش شایعه شد که ایرانی ها در لویسان بمب اتم می سازند، بعد مجوز گرفتند و بررسی کردند و دیدند چیزی نیست. بعد گفتند در شیان و بعد جنوب غرب تهران و بعد در پارچین بمب می‌سازند. اینگونه بود که مذاکرات هسته ای شکل گرفت و سال ها ادامه داشت.

وی با اشاره به 20 سال مذاکره با ایران، گفت: نتیجه این همه سال مذاکره به سند برجام ختم شد. در این سند، PMD با اظهار نظر و تعهد از سوی خود و در عین حال لغو تمامی تحریم های اعمال شده علیه ایران به پایان می رسد.

او گفت: «ایران موافقت کرده است که حقوق حفاظتی خود را پس بگیرد و حتی بازرسی از مقامات اضافی را برای ایجاد اعتماد بیشتر بپذیرد».

اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی در آخرین دوره مذاکرات مدعی کشف 50 هزار صفحه از یک سند جدید است که هر روز چندین صفحه آن را منتشر می کند و در اختیار آژانس قرار می دهد و مدعی است که ایران فعالیت بمب اتمی دارد. اینها همان اسناد PMD هستند که بسته شده اند و چیز جدیدی نیستند. خود آمریکایی ها قبلا اعتراف کرده بودند که ایران فعال بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید