بزرگترین مانور نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل با کاهش احتمال احیای برجام/مقام پنتاگون: با تعلیق برجام حل دیپلماتیک موضوع با ایران دشوار شده است.

بزرگترین مانور نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل با کاهش احتمال احیای برجام/مقام پنتاگون: با تعلیق برجام حل دیپلماتیک موضوع با ایران دشوار شده است.

در حالی که تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره برای بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 ایران با شکست مواجه می‌شود و تهران برای تقویت توان دفاعی خود به روسیه روی می‌آورد، ایالات متحده و اسرائیل قرار است بزرگترین رزمایش نظامی مشترک خود را در روز دوشنبه برگزار کنند. شروع کنید.

در ادامه مقاله آمده است: چهار بمب افکن B-52 با قابلیت حمل اتمی آمریکا، جنگنده های F-35، F-15، F-18 رادارگریز و یک گروه حمله ناو هواپیمابر به رهبری یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش، 142 هواپیمای آمریکایی و اسرائیلی و 12 ناو جنگی درگیر هستند. در این رزمایش نظامی

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که حدود 6400 پرسنل آمریکایی و بیش از 1100 نفر از نیروهای دفاعی اسرائیل در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

در این رزمایش، نیروهای عملیات ویژه و نیروی زمینی آمریکا تیم‌های جستجو و نجات رزمی خواهند بود. یک مقام ارشد دفاعی گفت که حدود 180000 پوند مهمات از جمله بمب های هدایت شونده لیزری و چهار سامانه موشکی HIMARS ایالات متحده استفاده خواهد شد.

ژنرال مایکل «اریک» کوریلا، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، این رویداد را یک «مانور مشترک ترکیبی» توصیف کرد که «هم‌کاری ما را با شرکایمان در زمین، هوا، دریا و فضای سایبری افزایش می‌دهد». “

کوریلا، فرمانده سنتکام، این رزمایش را به تمریناتی تشبیه کرد که ایالات متحده به طور معمول با ارتش در منطقه انجام می دهد. اما یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که به شرط ناشناس ماندن با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت که این رزمایش بسیار فراتر از این خواهد بود.

این مقام گفت: «این مهم ترین رزمایش بین ایالات متحده و اسرائیل تا به امروز خواهد بود.

این مقام ارشد دفاعی تاکید کرد: هدف این رزمایش ها به طور خاص ایران نیست، بلکه این رزمایش برای آزمایش توانایی ارتش آمریکا برای اعزام نیرو به خاورمیانه و ترکیب با ارتش اسرائیل برای پاسخگویی به تهدیدات بزرگ طراحی شده است.

اما مقامات پنتاگون می گویند انتظار می رود ایران و دیگر دشمنان ایالات متحده بر این رزمایش نظارت کنند.

این نمایش نظامی بی‌سابقه در حالی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد بیش از دو سال تلاش دیپلماتیک دولت بایدن برای مذاکره درباره احیای برجام پایان یافته است.

این رزمایش که مقامات پنتاگون و سنتکام طی چند هفته با هماهنگی دولت قبلی اسرائیل برگزار کردند، در بحبوحه نشانه‌هایی از بی‌تابی دولت بنیامین نتانیاهو نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر ادامه تلاش ایالات متحده برای دستیابی به یک توافق با ایران انجام شد.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت: «ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داشت. وی افزود: ترجیح ما این است که این موضوع به صورت دیپلماتیک حل شود. این کار به دلیل تعلیق برجام دشوار شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید