بسیاری از ناباروری ها با تغییر سبک زندگی قابل درمان هستند / 15 درصد از بیماران ناباروری نیاز به مراقبت های پزشکی دارند


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839424

زهرا موحدی نیا گفت: تنها 15 درصد از بیماران ناباروری نیاز به مراقبت های پزشکی دارند و بقیه با تغییر سبک زندگی درمان می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا موحدی نیا، پزشک و پژوهشگر جمعیت به تیتریک گفت: آلودگی محیط زیست و آلودگی های الکترومغناطیسی بر ناباروری تاثیر می گذارد و متاسفانه امواج اطراف ما بسیار بالاست.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل مشکلات معیشتی، استرس و اضطراب در جامعه افزایش یافته است. زنان در این عرصه نقش موثری دارند و به گفته مقام معظم رهبری، همسر سکینه زن است زیرا به مردان آرامش می بخشد.

موحدی نیا افزود: اگر در اطراف خود زوجی نازا دیدید، آنها را به آرامش دعوت کنید تا خانواده ها آرامش این زوج را فراهم کنند.

بیشتر ناباروری ها به دلیل استرس و اضطراب است، چون سبک زندگی ما تغییر کرده، دوره بارداری از یک ماه به شش تا یک سال افزایش یافته است.

وی گفت: تنبلی تخمدان یکی از شایع ترین علل ناباروری در زنان است که ناشی از اختلال در سبک زندگی است و با ورزش منظم و کاهش وزن قابل درمان است.

موحدی نیا ادامه داد: برخی از خانم ها معتقدند فقط افراد دارای اضافه وزن باید ورزش کنند اما برای درمان تنبلی تخمدان همه خانم ها اعم از لاغر و چاق باید ورزش کنند زیرا این تحرک باعث درمان اختلال می شود.

وی افزود: بیماری های بدخیم رحم نیز یکی از عوامل ناباروری در زنان است که باید با سرما و گرما درمان شوند.

این کارشناس تصریح کرد: متاسفانه برخی طب سنتی را با داروهای گیاهی با شایعه مرتبط می دانند، اگر اصل طب اسلامی پیشگیری است یعنی خود را درمان کنید.

موحدی نیا گفت: متأسفانه تغییر سبک زندگی باعث اختلال در خواب شده و دیر بیدار شدن و بیدار شدن از خواب و تغییر الگوی خواب نیز یکی از عوامل ناباروری است.

وی گفت: زوجینی که برای درمان ناباروری به مراکز طب اسلامی مراجعه می کنند، مهمترین و اولین توصیه متخصصان پزشکی اصلاح الگوی خواب زنان و مردان است تا زمانی که این مهم محقق نشود، هیچ درمانی شروع نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها 15 درصد از بیماران ناباروری نیاز به درمان دارند و بقیه با تغییر سبک زندگی درمان می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید