بسیج؛ فکری که به دنیا آمد


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913984

یک کارشناس امور فرهنگی گفت: اکنون فرهنگ و تفکر بسیجی به تمام دنیا صادر شده و دشمنان روز به روز بی احترامی به بسیج بیشتر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عباس قانع کارشناس فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز ، با تحلیل دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی به بهانه هفته بسیج گفت: جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب به دستاوردهای بسیاری در عرصه فرهنگی دست یافت. اما مهمترین دستاورد ایران اسلامی استقلال و عزت نفس است.

وی با تاکید بر اینکه با پیروزی انقلاب، ایران نیز هویت اسلامی و دینی پیدا کرد، افزود: رژیم پهلوی قبل از انقلاب سعی در تقویت ریشه های فساد در کشور داشت و در این راستا مردم را به دین گرایی تشویق می کرد، اما با انقلاب اسلامی، کشور هویت اسلامی پیدا کرد.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه تغییر کتاب های درسی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی قبل از انقلاب اسلامی آموزش های غربی را به دانش آموزان ارائه می کرد و سعی می کرد ذهن نوجوانان و جوانان را به سمت غرب زدگی سوق دهد.

کانه یادآور شد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی تحولی عمیق در کتاب‌های درسی ایجاد شد و دانش‌آموزان به سمت اسلام ناب محمدی هدایت شدند، به‌طوری که در دوران دفاع مقدس، بسیاری از همین دانش‌آموزان به جبهه‌های انقلاب شتافتند. نبرد حق علیه باطل و دعوت امام را دوست داشتند و زمان را به یکدیگر گفتند.

وی تصریح کرد: از این رو هفته بسیج بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با تلاش بسیج و امام راحل(ره) به درستی بسیج را پایه گذاری کرد و اکنون بسیج به تمام دنیا صادر شده است. و دشمنان در مقابل بسیج بیشتر مغرور می شوند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید