بسیج برای کمک به کسبه و مردم / ۷ هزار بازرسی برای کنترل بازار مازندران انجام شد.

ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802897

نظارت و کنترل بیشتر بازار منجر به تثبیت قیمت ها می شود، انتظار می رود برنامه ریزی و نظارت بیشتر برای جلوگیری از شوک های بازار و شاهد نظم و ثبات بیشتر در بازار باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ انتظار مردم برای تثبیت قیمت ها در بازار است که یکی از نگرانی های این روزها با افزایش قیمت ها، یکی از معضلات گرانی و کنترل نشدن قیمت ها در نتیجه نظارت است، کارشناسان معتقدند در صورت تشدید تشدید قیمت ها افزایش می یابد. آنها این کار را نخواهند کرد، به همین دلیل است که مدیران در تلاش برای نظارت بر بازار برای حمایت از حقوق مصرف کننده هستند.

نظارت بیشتر و کنترل بیشتر بازار منجر به تثبیت قیمت ها می شود، انتظار می رود برنامه ریزی و نظارت بیشتر از شوک های بازار جلوگیری کند و شاهد نظم و ثبات بیشتر در بازار باشیم، در صورت عدم نظارت قیمت ها افزایش چشمگیری خواهد داشت بسیج اصناف و بررسی های مستمر آنها بر ثبات بازار تاثیرگذار است، به خصوص در شرایطی که با کمبود اقلام مواجه هستیم.

محمد ابراهیمی کلاریجانی مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به طرح شهید امانی اظهار داشت: در بازار بسیج شدند.

وی ادامه داد: در این راستا در هر شهرستان فرمانداران به عنوان فرمانده قرارگاه و فرماندهان سپاه به عنوان جانشین این پایگاه و سرکردگان بسیج اصناف به عنوان دبیر این پایگاه باید شناسایی و اعمال نظارت بر بازار را انجام می دادند.

رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران یکی از اهداف این طرح را کاهش تنش بازار عنوان کرد و گفت: برای کاهش تنش در فضای بازار، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم یا تولید، حکمرانی ضعیفی دارد. که ما می توانیم کنترل کنیم.

وی از شناسایی 334 بازرس بسیجی در سطح استان خبر داد و گفت: آموزش های لازم در شهرستان ها توسط صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات انجام شد و پس از آن آموزش برای بازار آغاز شد.

ابراهیمی افزود: فعالیت های خوبی در استان انجام شده و نظارت های خوبی نیز صورت گرفته است که با توجه به بهبود وضعیت بازار، رضایت نسبی مردم از اجرای این طرح را به همراه دارد.

وی هدف از نظارت بر بازار را کمک به بازاریان دانست و گفت: این طرح برخورد با سوداگران نیست، بلکه کمک به بازاریابانی است که صادقانه کار می کنند و به دنبال امرار معاش هستند، اما کسانی که به دنبال گرانی هستند توسعه پیدا می کند. با افرادی که معیشت مردم را مختل می کنند و کسب و کار بازار را مختل می کنند قطعا با آنها برخورد سختی خواهد شد.

موسوی سرپرست معاونت بازرسی اداره کل صمت مازندران نیز گفت: استفاده از ظرفیت بسیجیان فرصتی برای بهبود وضعیت بازار است و کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه چندین شیفت بازرسی بر بازار نظارت دارند، خاطرنشان کرد: شیفت های عصر و صبح برای تنظیم بازار به ویژه کالاهای اساسی، موسسات دامداری را که از مهم ترین نهادها هستند، بازرسی می کنند.

سرپرست معاونت بازرسی اداره کل صمت مازندران از ۷ هزار مورد بازرسی از طرح شهید امانی خبر داد و گفت: بازرسی های زیادی انجام شده و برخی از پرونده ها تشکیل شده است.

وی تعطیلی نانوایی ها در روزهای تعطیل را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: در بیشتر شهرها بیش از 40 نانوایی تعطیل بودند که باید کار می کردند و این مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورد که بازرسان مجبور به کار به صورت شیفتی شدند. . «همه نانوایی ها را در سطح شهر بررسی کنید.

موسوی گفت: بیش از 2 هزار و 600 واحد صنعتی در استان، 180 اتحادیه دغدغه های زیادی در این زمینه وجود دارد که باید به آن توجه بیشتری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید