بسیج رسانه های زنجیره ای برای معرفی موثر همایش زنان بی اثر/ کهن: ندیدی نجفی همسرش را کشت؟!

بسیج رسانه های زنجیره ای برای معرفی موثر همایش زنان بی اثر/ کهن: ندیدی نجفی همسرش را کشت؟!

در تلاشی گسترده، خبرگزاری ها و روزنامه های متعدد دولتی و حامی دولت با حمله به منتقدان نشست تأثیرگذار زنان، آنها را غربی معرفی کردند و این نشست را مفید و مؤثر و دستاوردهایی دانستند.

روزنامه کیهان نیز در این زمینه می نویسد:

ابتکار جالب دولت مردمی برای برگزاری کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار با حضور زنان بیش از 90 کشور جهان، جدای از دستاورد بسیار مهم شکست فضای بین المللی علیه ایران در حوزه زنان، وجود داشت. یکی دیگر از دستاوردهای مهم داخلی که رسوایی مدعیان غرب گرا برای حقوق زنان بود.

شبح خواهان اصلاحات یا جریان داخلی غربی که تا همین چند هفته پیش که کشور به بهانه مرگ یک بانوی جوان و البته طراحی و راهنمایی و حمایت غربی ها به آشوب و آشوب کشیده شد و منجر به مرگ شد. ده ها انسان بی گناه و صدمات شدید. هزاران میلیارد به کشور سرازیر شد، آنها با ادعای حمایت از حقوق زنان بر آتش شورش ها دامن زدند، به زودی نقاب نفاق آنها برملا شد و رسوایی های آنها از بام فرو رفت.
این طیف منافق که اتفاقاً به خودنمایی و خودنمایی به ویژه در مقابل غربی ها شهره هستند، صرفاً به این دلیل که نسبت به برگزاری این جلسه واکنش زشت و زننده ای نشان دادند و به تحقیر و تمسخر زنان شرکت کننده در آن پرداختند. رنگ چهره یا کشور محل سکونتشان.

روزنامه سازندگی ارگان رسانه ای حزب اصلاحات کارگزاران در گزارشی با تیتر «راه اندازی افتخار با بورکینافاسو» نوشت: مراسم جشن افتخار با همسر نخست وزیر بورکینافاسو و همسران چند روسای جمهور سایر کشورها کشورهایی که هیچ کدام از مشکلات ما را حل نمی کنند، معنای همسر چیست از یک طرف رئیس جمهور ایران و از طرف دیگر معاونت امور زنان رئیس جمهور در نظر دارند همایشی با زنانی که از بالا مورد سوال هستند برگزار کنند. سوریه، ترکمنستان و دیگرانی که در آن شرکت کردند، چه چیزی برای زنان ما به ارمغان خواهند آورد و مشکلاتی که با آن روبرو هستند.

انتخاب یک سایت اصلاح طلب نزدیک به دولت قبل نیز گزارشی با عنوان «دایره گران برای دولت گمنام!» منتشر کرد که با انتشار عکسی از یک زن سیاه پوست، زنان شرکت کننده در این اجلاس را صرفاً به دلیل رنگ، نژاد و کشورشان به سخره گرفت. محل اقامت و نوشت: «براساس آنچه خبرگزاری دولتی (ایرنا) گفت، همسر رئیس جمهور سابق گینه، همسر رئیس جمهور سابق نیجر. فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رهبر حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی زنان اتحادیه ترکمنستان و همسران روسای جمهور و نخست وزیران بورکینافاسو و قرقیزستان از مهمانان این کنگره بودند.

لازم به ذکر است که با توجه به نظریه روانشناسی که ریشه تحقیر را احساس حقارت می داند، طیف خود انزجار و تحقیر خود خواستار اصلاحات نه تنها منعکس کننده الگوهای غیرغربی نیست، بلکه با این وجود. مبنای قضاوت و تحلیل دیپلماسی عمومی و روابط بین‌الملل، رنگ چشم و چهره مردم است یا اینکه او موقعیت کشورهایشان را روی نقشه می‌داند.
شاید دقیقاً به دلیل وجود چنین جریان های حقیرانه ای، چندی پیش جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این آزادی را به دست آورد که در اظهاراتی نژادپرستانه، اروپا را باغ و بقیه جهان را جنگل توصیف کند!

حمایت از شهردار زنکوش

این طیف آلوده به نفاق نیز بارها خود را به عنوان حامی حقوق زنان معرفی کرده اند، اما بارها در آزمون حمایت از حقوق زنان شکست خورده اند.

در ژوئن 1998، یک زن توسط یک سیاستمدار اصلاح طلب به قتل رسید. «محمدعلی نجفی» در دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی تجربه وزیر و معاون رئیس جمهور را داشت. علاوه بر این، شورای شهر پنجم تهران – که همگی اصلاح طلب بودند – در مرداد 1395 نجفی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کردند.
کشته شدن یک زن توسط یک سیاستمدار اصلاح طلب آسیب جدی به افکار عمومی وارد کرده است، اما در اینجا باید فکر کنیم که نه تنها زنان اصلاح طلب به هیچ وجه این اقدام را محکوم نکرده و در برابر آن موضع گیری نکرده اند، بلکه چهره های سیاسی و رسانه ای مهدورالدم را صدا زدند و از قاتل دفاع کردند.

پس از اقدام جنایتکارانه نجفی، اصلاح طلبان تمامی ادعاهای گذشته خود مبنی بر مبارزه با خشونت، حمایت از حقوق زنان و احترام به قانون و دادگاه و پرهیز از اقدامات خودسرانه را زیر پا گذاشتند یا به طرز غیراخلاقی سکوت کردند و یا مدعی شدند که نجفی کار خود را به خوبی انجام داده است. که همسرش را به هزینه خود کشت.
در واقع نگاه ابزاری اصلاح طلبان به زنان، رفتار جنسیتی است که گاهی با پیشنهاد شرم آور عقیم کردن زنان مقوایی خفته، روز دیگر با تطهیر و تجلیل از زن قاتل و روز دیگر با تحقیر و تمسخر زنان دیگران، افکار عمومی را تشویش می کند. کشورها فقط به این دلیل که رنگ، نژاد و موقعیت کشورشان در نقشه رنگ از دست می‌دهد.

همان طیف غربی که مدعی حقوق زنان است اما در مدل های غیرغربی نمی درخشد، زنان مو بلوند و چشم آبی غربی را تحسین می کند و در عین حال زنان محجبه را که دارای فعالیت ها و افتخارات اجتماعی بسیار بالاتری هستند طرد و سانسور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید