بسیج مهمترین مؤلفه صلابت جمهوری اسلامی ایران است/ تقویت بسیج برای تقویت امنیت ملی و ارتقای نظام ضروری است.


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913548

سیستان و بلوچستان در خطبه های مذهبی نماز جمعه پرورش یافت.

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفتند: بسیج نشات گرفته از مکتب اسلام است و اخلاص بسیج زبانزد است و ملت مسلمان ایران همواره قدردان فداکاری های بسیج است. و بسیج

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، ائمه جماعات سیستان و بلوچستان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نامگذاری 5 آذر به عنوان روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 گرامیداشت این روز و نامگذاری بسیج به عنوان وسیله ای برای تقویت امنیت ملی و ارتقای نظامی به شمار می رود.




با تقویت و گسترش بسیج می توان از جنگ ترکیبی دفاع کرد

آیت الله مصطفی، وکیل امام جمعه زاهدان در خطبه های این هفته گفت: بسیج باید جامع تر و تقویت شود و در تقویت بنیان های فکری، اعتقادات تربیتی، مهارت آموزی تلاش شود تا بتوانند در این دفاع ترکیبی شرکت کنند. آماده سازی کامل
وی با اشاره به خطبه های هفته گذشته که در آستانه هفته بسیج برگزار شد، افزود: بسیج یادگار ماندگار امام خمینی (ره) است و در این عصری که دشمن جنگ ترکیبی را آغاز کرده است، باید آماده یک جنگ ترکیبی باشیم. حفاظت و مقاومت و این یکی از ارکان است.» در همین راستا است که بسیج در عرصه های مختلف حضور دارد.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان داشت: بسیج از منظر اقتدار نظام اسلامی از ابتدای نهضت و آغاز پس از پیروزی انقلاب و مقاومت مردم در عرصه های مختلف. حوزه‌های حفاظت از انقلاب، روز به روز اقتدار آن افزایش می‌یابد و وضعیت و اقتدار کنونی کشور با سال‌های گذشته انقلاب کاملاً متفاوت است و دشمن را آزار می‌دهد و او را مجبور به جمع‌آوری همه نیروها می‌کند.


وی گفت: دشمنان نظام با آغاز جنگ های ترکیبی و برهم زدن وحدت و مقاومت یکپارچه، جنگ های رسانه ای و تبلیغات گسترده که ذهن شهروندان پوششی بر توطئه آنان است، در صدد تحت تأثیر قرار دادن مردم هستند.


امام جمعه زاهدان افزود: دشمن برای براندازی اقتدار نظام اسلامی دست به این آشوب ها زده و افرادی را که دست نشانده و شیاد خود هستند برای براندازی نظام تا زمانی که ملت دوراندیش اجازه ندهند و همچنین پلیس و نیروی انتظامی را به خدمت گرفته است تا نظام را براندازند. نیروهای نظامی .بگذارید دشمن به نقشه خود برسد.


آیت الله مهامی تاکید کرد: در شرایط کنونی مسئولان باید بدون توجه به احساسات راه خود را ادامه دهند و رسانه ها نیز باید از تمام ظرفیت خود برای مقابله با شایعات منفی و جنگ رسانه ای دشمنان استفاده کنند.


وی با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) مظهر صبر، ایثار، عفاف و حجاب بود و زنان و مردان امروز باید از استقامت آن حضرت درس بگیرند.

بسیج مهمترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران است


حجت الاسلام موسی زارعی نژاد امام جمعه موقت شهرستان کنارک در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه بسیج نشات گرفته از مکتب اسلام و اخلاص مردم بسیجی خاص و عام است، گفت: بسیج مردمی است. و بسیجیان مهمترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند.


وی بسیج را مظهر وحدت و خودباوری مسلمانان می داند و می افزاید: بسیج یکی از نهادهایی است که با روحیه شهادت طلبی و ایثار در حوادث مختلف به ویژه جنگ تحمیلی کشور را بیمه کرد.



با پایبندی به واجبات، برای قرب خود به خدا دلیل بیاوریم

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان هش در خطبه های این هفته نماز گفت: تنها راه تقرب به خدا تقوا و پایبندی به فرضیات و دوری از خطا و نواهی الهی است. باید با استقامت در این راه قدم برداریم تا رستگار شویم.


وی افزود: ویژگی های زیادی در مورد بسیج گفته شده است، بنابراین بهترین تعبیر این است که امام (ره) فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست» که در مسیر التزام به فرمان و رضای خداوند است. باید همیشه مخلص و خدامحور باشد زیرا با ارتباط با خدا از مسیر خود خسته نمی شود و با اتکال به قدرت خداوند موفق و ماندگار می شود.

همه دستاوردهای بسیج را باید برای مردم خواند
حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر گفت: بسیج در عرصه های مختلف حضور داشته است و باید دستاوردها و همه فعالیت های بسیج و بسیج مورد بازنگری قرار گیرد.


وی افزود: در قیام اخیر نیاز و حضور بسیج در عرصه های مختلف انقلاب ضروری بود و اکنون دشمن در صدد نشان دادن این میدان است و بسیج به تعبیر قرآن بیان می کند که ما نداریم و خواهیم کرد. با دشمن سازش نکنیم


خطیب این جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم اصفهان اذعان داشت: امروز وضعیتی که در مقابل دشمن داریم، موضوع پیشرفت است. در واقع دشمنان برای مردم ما رکود و رکود می خواهند و هدفشان این است که آنها را به یأس و ناامیدی برسانند.do

بسیج یادگار امام است
حجت الاسلام والمسلمین مجید پوراندشت امام جمعه ضحق در خطبه های خود گفت: بسیج یادگار امام است و تفکر بسیجی و بسیجی در این سال ها ثابت شده است.


وی بیان کرد: در شرایط کنونی یکی از راهبردهای دشمن دروغ و فریب است و اگر بتوانیم روایت واقعی داشته باشیم و محتواسازی کنیم، دسیسه های دشمن را در فضای مجازی شکست خواهیم داد و در این زمینه لازم است جوانان آتش به میدان اراده بیایند.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید