بسیج کانون تقویت و تحکیم باورهای فرهنگی و فضایل اخلاقی است


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914575

رئیس سازمان سینمایی گفت: بسیج کانون تقویت و تقویت باورهای فرهنگی و دینی و فضایل اخلاقی و مایه مباهات کسانی است که مکتب اسلام و راه میانبری به نام شهادت آنان را به یرزاخون می رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: با اشاره به جایگاه ویژه بسیج در ادوار مختلف انقلاب باید به دنبال اندیشه و رویکرد واقعی باشیم. بسیج. اگر اندیشه بسیج با صفا و ایثار و ساده زیستی فعال و پویا بماند، یقیناً تشکل ها نیز در همه عرصه ها و عرصه ها و عرصه ها فعال و شاداب حرکت خواهند کرد. به عنوان فعالان این عرصه، مطالبات ما باید پویاتر باشد و بدانیم که هر جا مسئولان ما چارچوب قوانین را زیر پا بگذارند، بسیج به عنوان یک تفکر اسلامی و انقلابی وارد عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی همچنان می تواند بسیاری از ایرادات و کاستی ها را در جامعه برطرف کند، تصریح کرد: باید سازوکاری فراهم شود تا همگرایی بیشتر برای حضور تفکر بسیجی در ابعاد مختلف ایجاد شود و با استفاده از تفکر بسیجی بتوان مشکلات و ایرادات را برطرف کرد. انجام دادن.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تفکر بسیجی در چهار دهه گذشته انقلاب را از بلاها و نابسامانی های مختلف بیرون آورده است، خاطرنشان کرد: به نظر من بسیجی فردی است که در زندگی و از نظر معنویت، خیلی از زندگی خود را پشت سر گذاشته است. او دارای طهارت و درجه طهارت است. علم و ایمان به این رسیده است که توانسته به عضویت بسیج درآید. در گذشته اولین درس برای بسیجیان ساده زیستن بود. به هر حال آنها انسان بودند و هیچ حق و رانتی برای خود نمی خواستند و عموماً دیگران را مقدم بر خود می دانستند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به نقش بسیج در جامعه و فرهنگ مطالبه گری بسیج افزود: بسیج دست مطالبات جامعه است یعنی به عنوان یک نیروی مردمی فعال در عرصه سینما می تواند مطالبات جامعه را دنبال کند. زیرا فارغ از هر جریان سیاسی و جناحی است. همه افرادی که در بسیج حضور دارند ریشه و تفکر مستقل دارند و مقید به روابط سیاسی و باندها و جناح های مختلف نیستند. بسیج از اندیشه ای پیروی می کند که یک اندیشه انقلابی است. نکته ای که مقام معظم رهبری فرمودند این است که یکی از ابعاد بسیج الگوسازی است، زیرا در کشورهای سوریه، لبنان و عراق با الگوبرداری از بسیج ما پایگاه های مردمی تشکیل شد که الگوی بسیار موفقی بود.

خزاعی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و نقش بی بدیل بسیج در مقابله با این حوادث، گفت: امروز اگر به خاطر اتفاقات اخیر حمله ای به بسیج صورت می گیرد به این دلیل است که بسیج رکن اصلی و اصلی است. دیوار محکم در برابر همه دشمنان هر چقدر هم که بسیج را تضعیف کنند، در واقع جریان های انقلابی را تضعیف می کنند و دشمن به دنبال آن است.

به گفته خزاعی، بسیج کانون تقویت و تحکیم باورهای فرهنگی و دینی و فضایل اخلاقی و مایه مباهات کسانی است که مکتب اسلامی و راه میانبری به نام شهادت آنان را به یارزگون می رساند.

خزاعی وظیفه اصلی بسیج در دوره کنونی را مبارزه در عرصه تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی خواند و افزود: امروز جهاد تبیین در عرصه سینما ترسیم دقیق و به موقع تاریخ معاصر است. رویدادهای اخیر، و باید بر ابزار تصویرسازی در خط مقدم نبرد رسانه ای تسلط یافت. برای تبدیل شدن و خلق آثار پیشرو و پیشرو در عرصه های مختلف، کار امروز بسیج در عرصه رسانه ای مانند سینما همین نگاه و تفکر است.

در ادامه این نشست محمدرضا سوکندی مدیرکل خدمات حقوقی، اجرا و امور استان ها با اشاره به لزوم توجه بیشتر به جایگاه بسیج در کار رسانه ای گفت: بسیج در این سال ها نشان داده که می تواند نیروی فعال در همه عرصه ها و دستاوردهای بسیج در چهارده سال به ما یادآوری می کند که این نیروی بزرگ چقدر در جبهه های مختلف به انقلاب کمک کرده است.

سوکندی ویژگی بارز بسیج در دوره های مختلف انقلاب را کارآمدی و مقبولیت آن در میان مردم خواند و افزود: تفکر بسیج در این سال ها به دلیل خاستگاهش توانسته است گسترده، جوان و انقلابی بماند و این همان است. راز پویایی و قدرت بسیج در دوره های مختلف.

مرتضی باقرنژاد مدیرکل اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی و مسئول قرارگاه حضرت سیدالشهدا سازمان سینمایی گزارشی از فعالیت های این مرکز ارائه کرد.

در ادامه این جلسه از بسیجیان فعال سازمان سینمایی تشکر و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید