بلاتکلیفی صدای بهارست را هم بلند کرد/ سخنگوی کمیسیون امور خارجه: مجلس انقلاب باید تکلیف دولت را در مذاکرات احیای برجام مشخص کند.

بلاتکلیفی صدای بهارست را هم بلند کرد/ سخنگوی کمیسیون امور خارجه: مجلس انقلاب باید تکلیف دولت را در مذاکرات احیای برجام مشخص کند.

روز جدید ابازاده مشکینی گفت: مجلس باید تکلیف دولت را در بحث هسته ای و تحریم ها مشخص کند که در قانون آذرماه 1399 … سه راه دیگر نداریم یا باید به سمت لغو برجام برویم، یا تثبیت کنیم یا اصلاح کنیم. برجام.

سخنگوی روند مذاکرات ایران 4+1 در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ بن‌بستی در مذاکرات برای ما وجود ندارد، معتقدیم می‌توانیم از هر بن‌بستی عبور کنیم.

محمود عباس زاده مشکینی گفت: مجلس شورای اسلامی باید در بحث مذاکره و توافق خوب فعال باشد. اما مجلس در رأس امور و نهادهای نظام است، باید فعال باشد و از چنین جایگاه و جایگاهی در مذاکرات مذاکره کار کند.

وی ادامه داد: دولت می خواهد مذاکره کند، سوال ما این است که تکلیف ما با برجام چیست؟

وی افزود: ما سه راه دیگری نداریم یا باید به سمت لغو برجام یا ایجاد یا اصلاح برجام برویم و راهی جز این سه نداریم.

بلاتکلیفی صدای بهارست را هم بلند کرد/ سخنگوی کمیسیون امور خارجه: مجلس انقلاب باید تکلیف دولت را در مذاکرات احیای برجام مشخص کند.

سخنگوی مشکین شهر گفت: بهترین فرصت برای لغو برجام در دولت روحانی زمانی بود که آمریکایی ها رفتند. با توجه به اینکه برجام مشکلات و مشکلات حقوقی زیادی داشت و سال ها ما را آزار می داد، بهترین شرایط زمانی بود که آمریکایی ها رفتند که متاسفانه مغفول ماند و مجلس نهم یا سکوت کرد یا همراه شد و به این می گویند مجلس نهم. مانند همراهی و سکوت مجلس اول در برابر توافق الجزایر که عواقب سنگینی برای کشور داشت.

وی افزود: مجلس یازدهم به نام مجلس انقلابی نباید در مورد مذاکره و توافقات حاشیه ساز شود و در متن باشد.

وی ادامه داد: زمان لغو برجام به پایان رسیده و فرصت تثبیت و اصلاح داریم. وقتی می گوییم برجام مشکل داشت باید به سمت اصلاح حرکت کنیم. اگر مخالف اصلاحات را نپذیرد، ممکن است مجلس راه دیگری را به دولت تحمیل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس باید همچنان فعالانه به روند کار پارلمانی خود ادامه دهد، همانطور که در قانون گذاری در آذرماه 1395 انجام شد، گفت: در واقع باید در قانون تکلیف دولت در بحث هسته ای و تحریم ها مشخص شود.

عباس زاده مشکینی افزود: آنچه به دولت بدهکاریم قابل بررسی است و بن بست وجود ندارد. در واقع ما باید به روند پارلمان نگاه کنیم تا مجلس جایگاه خود را در راس حفظ کند. ما می توانیم در بحث مذاکره فعال تر باشیم و خودمان موضوع را مدیریت کنیم.

وی افزود: طرف مقابل مذاکرات را برای کسب امتیاز بیشتر تضعیف می کند، با توجه به اینکه نیاز به توافق بیشتر دارند، ژست فرسایشی می کنند و فکر نمی کنم این روند را ادامه دهند زیرا انتخابات آمریکا نزدیک است و می خواهند انجام دهند. چیزی. «برای به پایان رساندن مذاکرات، آنها نیز برای خود یک وظیفه تعیین کردند.

دیدگاهتان را بنویسید